آتش سوزی‌ عظیم در شرق لندن

اعتمادآنلاین|

افزایش شدید دمای هوا در شهر «لندن» پایتخت انگلیس که به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسید، موجب آتش سوزی عظیم در منطقه‌ای در شرق لندن و از بین رفتن سطح باند یک فرودگاه بین‌المللی در این شهر شد.

به گزارش فارس، به گزارش روزنامه «استاندارد» ۱۵ تیم آتش نشانی و ۱۰۰ آتش نشان از لندن در حال حاضر در حال تلاش برای خاموش کردن آتش‌ هستند. «صادق خان» شهردار لندن، در بحبوحه افزایش شدید آتش‌سوزی‌ها، با «بزرگ» خواندن این حادثه هشدار داد که آتش‌نشانی لندن تحت «فشار شدید» قرار دارد. مقامات لندن از مردم خواسته‌اند با حفظ آرامش که از روشن کردن آتش در خارج از منازل نزدیک فضاهای سبز پرهیز کنند.

دانشمندان هشدار می‌دهند که گرمای شدید ناشی از تغییرات اقلیمی است که هر موج گرمایی را شدیدتر، مکرر و محتمل‌تر می‌کند.

با تشدید موج گرما در اروپا، مزارع سوزان و آسیب رساندن به باند فرودگاه و ریل قطار، انگلیس بالاترین دمای خود را ثبت کرد و برای اولین بار به ۴۰ درجه سانتی گراد (۱۰۴ فارنهایت) رسید.

به گزارش «سی‌بی‌اس نیوز» فرودگاه بین‌المللی« لوتن» لندن روز سه شنبه در توییتی اعلام کرد که دما بالا هوا باعث «نقص سطحی» در باند فرودگاه شده است و بعداً اعلام کرد که دمای بالا، باعث بلند شدن بخش کوچکی از باند فرودگاه شده است. منطقه لوتون شاهد دمای بالای ۳۵ درجه سانتیگراد یا ۹۵ درجه فارنهایت بود.

در روزهای گذشته نیز منابع رسانه‌ای از آتش‌سوزی‌های غیرقابل کنترل در فرانسه و اسپانیا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، آتش سوزی‌های ویرانگر جنگل‌ها توسط موج گرمای تابستانی در اروپا آغاز شده است. بخش‌هایی از این قاره در اوایل هفته آینده برای ثبت رکوردهای دمایی جدید آماده می‌شوند. دما تا ۴۱ درجه سانتیگراد در بخشهایی از جنوب فرانسه بالا رفت. بیش از یک سوم ادارات اداری و مناطق فرعی فرانسه با هشدار «نارنجی» مواجه شدند و از ساکنان خواسته شد هوشیار باشند.

پست بعدی

ولایتی: امیدوارم روابط ایران و ژاپن هر روز تعالی بیشتری یابد

س جولای 19 , 2022
اعتمادآنلاین| مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پی ترور نخست وزیر سابق ژاپن، با درج یادداشتی در دفتر یادبود وی که در سفارت این کشور در ایران بازگشایی شده بود ضمن محکومیت این اقدام، این ضایعه تاسف‌بار را به ملت بزرگ ژاپن تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000