صادرات ایران به روسیه زیاد می‌شود

اعتمادآنلاین|

رئیس کل بانک مرکزی از افزایش صادرات ایران به روسیه با بازگشایی نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی صالح آبادی در مراسم گشایش نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی با کشورها به ویژه کشورهای همسایه و دوست از اولویت‌های راهبردی دولت است. گشایش نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی از جمله نتایج سفرها و توافقات مقامات ایران با روسیه است که در پی آن، صادرکنندگانی که به روسیه صادرات دارند، می‌توانند روبل خود را به نرخ توافقی در بازار متشکل ارزی عرضه کنند و کسانی که در بخش‌های خدماتی ارز چون ارز دانشجویی به روبل احتیاج دارند، نیاز ارزی خود را رفع کنند.

وی افزود: مبنای معامله نماد روبل و ریال در بازار متشکل ارزی همانند سایر ارزها مبتنی بر عرضه و تقاضا خواهد بود و بازگشایی این نماد موجب تقویت عرضه روبل در بازار متشکل ارزی خواهد شد. همچنین، حجم معاملات و عمق بازار متشکل ارزی نیز افزایش می‌یابد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر، ۵۰۰۰ دانشجوی پزشکی در روسیه داریم و آن‌ها می‌توانند ارز مورد نیاز خود را در بازار متشکل ارزی تامین کنند.

صالح آبادی با بیان اینکه با بازگشایی نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی صادرات ایران به روسیه تقویت می‌شود، گفت: بازگشایی نماد معاملاتی روبل گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران و ‌روسیه است زیرا، تقویت زیرساخت‌های پولی و بانکی منجر به گسترش سایر روابط اقتصادی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط دنیا که استفاده از دلار به عنوان یک ابزار سیاسی شده است با اقدام امروز در جهت استفاده از ارزهای ملی بین کشورها می‌توان ابزار سلطه که تجارت کشورها را تهدید می‌کند را خنثی کنیم.

پست بعدی

فعال.سیاسی اصولگر ا: شورای نگهبان میرسلیم را باوجود بازداشت پسرش تایید صلاحیت کرد اما لاریجانی را بخاطر تحصیل دخترش در خارج رد کرد

س جولای 19 , 2022
اعتمادانلاین نوشت: حقیقت پور گفت: پرونده بعضی از فرزندان اعضای شورای نگهبان مساله‌دار است. فرزندان برخی اعضای شورای نگهبان با منافقین همکار بوده‌اند و حتی کشته شده‌اند، به هر حال این مسائل وجود دارد و باید در ارتباط با رویه برخورد با اینها تصمیم واحدی گرفته شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000