حضور نیروهای بیگانه کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد/حضور رژیم اسرائیل در منطقه نتیجه ای جز ناامنی به دنبال نخواهد داشت

اعتمادآنلاین|

دریابان سیف بن ناصر الحربی فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان با امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط وزارت دفاع، امیر آشتیانی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به جایگاه کشور عمان نزد جمهوری اسلامی ایران گفت؛ سلطنت عمان؛ کشور دوست ما در منطقه محسوب می شود و در میان همسایگان ما از جایگاه ویژه ای درسیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وی با بیان اینکه روابط بین دو کشور و دو ملت برادر در بین کشورهای منطقه در سایه اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اراده سیاسی مقامات دو کشور در تمام سطوح از استحکام خوبی برخوردار است افزود: در سفر اخیر رئیس جمهوری محترم ایران به عمان، شاهد امضای سیزده سند همکاری میان دو کشور بوده ایم و امیدواریم تا زمان سفر سلطان عمان به تهران در آینده، به بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده دست یافته باشیم.

وزیر دفاع ایران روابط دو کشور را در شرایط بسیار خوب و روبه رشدی توصیف و تصریح کرد: امیدواریم این نزدیکی و دوستی، منجر به اوج گرفتن هر چه بیشتر روابط در ابعاد مختلف و همکاری میان دو کشور شود.

امیر آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی خاطرنشان ساخت: ایران و عمان در یک منطقه راهبردی قرار دارند و مناسبات تاریخی و دوستانه دو کشور همواره تأثیر مثبتی بر امنیت و ثبات منطقه وتنگه راهبردی هرمز داشته است.

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه حضور گسترده نظامی کشورهای مختلف در منطقه، شرایط امنیتی منطقه را پیچیده تر کرده است تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد حضور نیروهای بیگانه کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد و معتقدیم و بارها تأکید کردیم، امنیت منطقه با همکاری تمامی کشورهای منطقه تأمین می شود .

امیر آشتیانی با اشاره به حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه گفت: معتقدیم باز شدن پای این رژیم به منطقه نتیجه ای جز ناامنی به دنبال نخواهد داشت و این رژیم سعی دارد با ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی برای خود مشروعیت سازی کند.

وی با اشاره به سفر اخیررئیس جمهور آمریکا و حضورش در منطقه گفت: این سفر نمی تواند در راستای ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه باشد و حضور وی را تحریک کننده میدانیم.

وزیر دفاع در همین زمینه افزود: غربی ها با تکیه بر پروژه ایران هراسی و به بهانه ایجاد امنیت به دنبال فروش محصولات و تجهیزات نظامی به کشورهای منطقه هستند.

امیر آشتیانی در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری های دفاعی و نظامی بیان کرد: از آنجائیکه دو کشور در یک محیط امنیتی، استراتژیک و اقتصادی مشترکی به سر می برند ، لذا ایجاب می کند همواره پیرامون موضوعات دفاعی، نظامی و امنیتی تبادل نظر و مشورت داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک دوستی نظامی ایران و سلطنت عمان نشاندهنده عمق دوستی میان دو کشور است افزود: دیدار مقامات و فرماندهان دفاعی و نظامی می تواند در درک بیشتر دو طرف نسبت به تحولات منطقه و همینطور توسعه مناسبات کمک نماید.

امیر آشتیانی با بیان اینکه همکاری نیروهای مسلح دو کشور در حوزه دریایی همواره پیشرو و پیشران مناسبات دفاعی بوده است افزود: برگزاری رزمایش امداد و نجات دریایی و تمرین های مشترک در زمینه مبارزه با ناامنی، قاچاق انسان و مواد مخدر، تروریسم و دزدی دریائی می تواند گسترش، عمق و تنوع بیشتری داشته باشد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برخورداری نیروهای مسلح از آخرین تجهیزات و امکانات نظامی، ارتباطی و تسلیحاتی نقش مؤثری در تقویت امنیت ملی دارد گفت: وزارت جمهوری اسلامی ایران دفاع تقریبا ۹۰درصد نیازمندی های تجهیزاتی و تسلیحاتی خود در حوزه های مورد نیاز را طراحی و تولید می کند و ذکر این نکته بسیار مهم است که ویژگی توان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بومی بودن و درونزا بودن آن است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران قابلیت ساخت، تعمیر و نگه داری انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی با تکنولوژی روز را دارد یادآور شد: َهم اکنون شناورها و واحد های زیر دریایی تولیدی این وزارت در آبهای سرزمینی و بین المللی بدون حمایت و پشتیبانی فنی خارجی عهده دار مأموریت می باشند.

امیر آشتیانی در این دیدار اعلام آمادگی کرد: وزارت دفاع می تواند در صورت نیاز کشور عمان، انتقال دانش فنی بویژه در حوزه دریایی به برادران عمانی را از طریق تبادل هیئت و برگزاری دوره های آموزشی محقق نماید.

دریابان سیف بن ناصر الحربی فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه بیگانگان با حضور در منطقه تنها به فکر منافع خودشان هستند تأکید کرد: امنیت منطقه در درجه نخست توسط کشورهای منطقه تأمین می شود.

فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان با اشاره به ثروت های موجود در منطقه غرب آسیا گفت: کشورهای زیادی چشم طمع به این منطقه را دارند و تردیدی نیست افزایش سطح همکاری ها در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه، چشم طمع بیگانگان را محدود خواهد کرد.

دریابان سیف بن ناصر الحربی با اشاره به تمرین های مشترک دریایی ایران و عمان افزود: در سایر زمینه های تحقق امینت دریایی از جمله انتقال تجارب مشترک و تمرین های دریایی آماده همکاری با ایران هستیم.

وی با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در زمینه های دفاعی و بویژه دریایی گفت: آنچه ایران در حوزه دستاوردهای دفاعی محقق کرده است باعث افتخار و عزت هر دو کشور است و امیدواریم بتوانیم از دستاوردهای بومی جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی استفاده نمائیم.

پست بعدی

مقتدی صدر از هادی العامری خواست نامزد نخست وزیری شود

س جولای 19 , 2022
اعتمادآنلاین| منابع نزدیک به جنبش صدر عراق اعلام کردند که مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر با هادی العامری، رهبر ائتلاف فتح درباره اعلام نامزدی خود برای تصدی پست نخست وزیر عراق رایزنی و گفتگو کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، براساس اعلام این منابع مقتدی صدر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000