سوءقصد به جان دبیر شورای امنیت ملی روسیه/ پاتروشف جان سالم به در برد

اعتمادآنلاین|

یک کانال تلگرامی روسی گزارش داد که به جان دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه سوءقصد شده و پس از انجام آزمایش‌ها مشخص شده که این مقام بلندپایه روسی توسط سم مسموم شده است. همچنین طبق گزارش‌ها، وی از این حادثه نجات یافته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، در روزهای اخیر پس از اینکه نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، احساس ناخوش احوالی کرد، فورا او را به بیمارستان منتقل کردند.

یک کانال تلگرام روسی نوشت: «نتایج تست سم‌شناسی نشان می‌دهد که پاتروشف با یک "سم مصنوعی" مسموم شده اما در نهایت از این حادثه نجات یافته است.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در غیاب خود، قدرت را به دست نیکولای پاتروشف، این رئیس سابق سرویس امنیت فدرال روسیه می‌سپارد و همچنین وی از "طراحان کلیدی جنگ در اوکراین" محسوب می‌شود.

پسر ۴۴ ساله‌ دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه است و برخی از کارشناسان او را "جانشین احتمالی پوتین" می‌دانند.

این کانال تلگرامی در توضیحاتی نوشت: «پاتروشف در هنگام غروب پس از اتمام کارهایش احساس ناخوش احوالی می‌کند و فورا به منزل می‌آید و سپس تیم امنیتی سریعا با تیمی از پزشکان تماس می‌گیرند و او را به بیمارستان منتقل می‌کنند. پس از درمان و کمک‌های لازم، پاتروشف در شرایطی پایدار به منزل برمی‌گردد. نتایج آزمایش‌های او حاکی از آن است که مواد سمی مصنوعی او را مسموم کرده بود.»

این کانال تلگرامی بدون اشاره‌ای به تاریخ و زمان این اتفاق افزود: «چه کسی پشت این تلاش برای ترور این شخص بلندپایه بود؟ انگیزه‌ها از این اتفاق چه بود؟ و چگونه سازماندهی این اتفاق امکان‌پذیر شده است؟ به مرور زمان ما جزئیات بیشتر و جالبتری درخصوص این سوءقصد به جان پاتروشف را منتشر خواهیم کرد.»

پاتروشف در تاریخ ۵ و ۶ ژوئیه در سرزمین‌های شرقی روسیه حضور داشت اما از این تاریخ به بعد در جمع حضور پیدا نکرد تا روز جمعه که ظاهرا وی در ویدئو کنفرانس تلویزیونی در میان مقامات روسی شرکت کرد گرچه که او به وضوح دیده نشد.

پست بعدی

نقل قول ثریا قاسمی از مادرش/ عکس

س جولای 19 , 2022
ثریا قاسمی با انتشار استوری در اینستاگرام سخنی را از حمیده خیرآبادی نقل کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000