الحاق سوئد و فنلاند به ناتو باید منطبق با شرایط آنکارا باشد

اعتمادآنلاین|

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر تهدید کرده است که پیشنهاد الحاق این دو کشور به ناتو را مگر در صورتی که با شرایط آنکارا مطابقت داشته باشد، متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه «اینسایدر پیپر» هم گزارش کرد: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه تهدید خود مبنی بر توقف درخواست‌های عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را بار دیگر تکرار کرد، مگر اینکه این اتحاد نظامی با شرایط آنکارا مطابقت داشته باشد.

رئیس جمهوری ترکیه در نشست پایان ژوئن سران ناتو که به میزبانی مادرید برگزار شد، از سوئد و فنلاند خواستار ایفای نقش خود در مبارزه با تروریسم شد و در عین حال این دو کشور را به این که به پایگاهی برای شبه نظامیان غیر قانونی تبدیل شده‌اند متهم کرد.

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که سه هفته پیش، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی تایید کرد که ترکیه مخالفت خود را با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پس گرفته است.

اردوغان پیش از این بارها از آنچه رویکرد غیرمسئولانه سوئد و فنلاند در قبال گروه‌هایی که آنکارا آن‌ها را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند خواند، انتقاد کرده بود.

پست بعدی

خاطرات سفر هاشمی به بغداد در اسفند ۸۷ / از ارتش عراق «سان» دیدیم ؛ شب ، کاخ مادر صدام خوابیدیم

د جولای 18 , 2022
شبی تاریخی برای هیأت ایرانی رقم خورد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همان فرمانده ۸ سال جنگ، پس از سان‌دیدن از ارتش عراق در کاخ پسر صدام، امشب در کاخ مادر صدام استراحت می‌کند، حادثه‌ای که حتماً تن صدام را در گور می‌لرزاند، امّا این وعده خداوند است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000