تحریم‌ها نمی‌توانند روسیه را از باقی جهان جدا کنند

اعتمادآنلاین|

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت، تحریم‌های غرب قادر نیستند مسکو را از جهان جدا و منزوی کنند.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین گفت، روسیه نمی‌تواند در انزوا و جدا از دیگر کشورهای جهان توسعه پیدا کند اما با وجود تحریم‌های غرب چنین انزوایی ایجاد نخواهد شد.

رئیس جمهور روسیه متذکر شد: «در جهان مدرن غیرممکن است بتوان با خط کشیدن دور چیزی، آن را محصور کرد».

او همچنین گفت، تلاش غربی‌ها برای محدود کردن یا حتی قطع کامل دسترسی روسیه به محصولات دارای فناوری پیشرفته، مسکو را «سردرگم» نخواهد کرد.

پوتین گفت: «ما تسلیم نشده و دچار سردرگمی نمی‌شویم و مانند آنچه بدخواهان می‌خواهند به لحاظ توسعه به دهه‌ها قبل برنمی‌گردیم. البته که اینطور نیست».

رئیس جمهور روسیه افزود: «بلکه برعکس، با علم بر دشواری‌هایی که با آن‌ها مواجه هستیم، فعالانه در جستجوی راه‌حل‌های جدید، استفاده از منابع تکنولوژیک مستقل فعلی و توسعه شرکت‌های فناورانه داخلی خواهیم بود».

وی هفته گذشته نیز در سخنانی هشدار داد که ادامه تحریم‌ها علیه روسیه پیامدهای فاجعه باری برای بازارهای جهانی به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه متذکر شد: «اقدامات کشورهای غربی برای توقف وابستگی به منابع انرژی روسیه، باعث افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا شده است».

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان نیز روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا با اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین «به سینه خود شلیک کرده است».

پست بعدی

واکنش سرمربی سابق ایران به ابقای اسکوچیچ

د جولای 18 , 2022
اعتمادآنلاین| ​سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان از ابقای دراگان اسکوچیچ حمایت کرد. به گزارش ایلنا، افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی کشورمان با انتشار پستی با تصویر دراگان اسکوچیچ در کنار جدول گروه دوم با حضور تیم های آمریکا، انگلیس و ولز نوشت: زمان اتحاد یک ملت است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000