نوجوان مرگ مغزی، نجات بخش شش بیمار نیازمند به عضو شد

اعتمادآنلاین|

ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و دویست و شانزدهمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "مهدی قجری"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان رضوی مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

​به گزارش فارس، به نقل از وبدا، وی افزود: کلیه‌های این نوجوان مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به ۲ بانوی ۱۹ و ۳۰ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، اهدا و پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: کبد مرحوم قجری نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۱۸ ساله ساکن تربت جام پیوند شد و قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

خالقی اظهار کرد: قسمتی از پوست آن زنده یاد نیز برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

پست بعدی

اتهام : «فروش بیش از هزار زن و دختر ایرانی در اربیل عراق» / اطلاعات سپاه : سرکرده بزرگترین باند قاچاق زنان بازداشت شد + نام و عکس

د جولای 18 , 2022
تسنیم نوشت : سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، سرکرده بزرگترین باند قاچاق زنان و دختران ایرانی به اربیل عراق را دستگیر کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000