مخاطب ۱۰ درصدی برای اغلب سریال‌های تلویزیون یعنی بحران/ساترا هم در حال انجام اقداماتی برای پیچیدن نسخه سریال‌های خانگی است!

اعتمادآنلاین|

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نظرسنجی صداوسیما، «عصر جدید ۳» در خرداد ماه ۱۴۰۱ با جلب ۴۴.۴ درصد مخاطب، پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون است و «خندوانه» با ۳۹.۲ درصد بیننده، دومین برنامه پرمخاطب.

این در حالی است که در ماه رمضان، در نتایج قطره‌چکانی که از نظرسنجی برنامه‌های رمضانی منتشر شد، «عصر جدید» با ۴۸.۸ درصد پربیننده‌ترین و «خندوانه» با ۳۰.۱ درصد دومین برنامه پربیننده تلویزیون معرفی شدند؛ بنابراین «عصر جدید» در روز‌های پایانی فصل سوم، افت بیننده را تجربه کرده و «خندوانه» افزایش قابل توجه مخاطب را.

رتبه سوم نظرسنجی اخیر را «دورهمی» مهران مدیری با ۲۸.۸ درصد مخاطب در اختیار دارد که با فاصله بیش از ۱۰ درصدی با رقیب همیشگی‌اش «خندوانه» نشان می‌دهد از آن عقب افتاده است. چهارمین برنامه پربیننده تلویزیون هم «مستند حیات وحش» شبکه مستند است که ۲۵.۷ درصد مخاطب جلب کرده است؛ بنابراین هیچ برنامه تلویزیونی به مرز ۵۰ درصد مخاطب نرسیده که نشان از ضعف نسبی تلویزیون در این روز‌ها دارد. نکته مهم دیگر آن که از آمار مخاطب برنامه‌های دیگری، چون «دستپخت»، «سلام صبح بخیر»، «به خانه برمی‌گردیم»، «در انتهای الوند»، «فوتبال برتر»، «شوتبال»، «مسابقه ایران»، «بدون توقف» و… خبری نیست.

فاجعه در سریال‌ها

نکته غم‌انگیز میزان مخاطب سریال‌های سیماست. در حالی که تا یکی، دو سال پیش، سریال‌های معمول تلویزیون (نه ضعیف و نه پرمخاطب) بین ۲۰ تا ۳۵ درصد مخاطب داشتند و رقم ۱۵ درصدی بیننده برای هر سریال، رقم پایینی محسوب می‌شد، اما در نظرسنجی اخیر سریال‌ها که متعلق به نیمه اول تیرماه ۱۴۰۱ است، «مستوران» شبکه یک با ۱۵.۴ درصد بیننده، به عنوان پرمخاطب‌ترین سریال این روز‌های تلویزیون معرفی شده است! این در حالی است که وضعیت بقیه سریال‌ها، به مراتب بدتر است. «تازه وارد» شبکه سه با ۱۰.۴ درصد بیننده دوم شده، «وضعیت زرد ۲» شبکه دو با ۹.۸ درصد سوم شده، «آقای قاضی» شبکه دو با ۹.۶ درصد به رتبه چهارم رسیده و «داستان یک شهر» شبکه پنج با ۳.۵ درصد بیننده پس از این‌ها قرار گرفته است. سریال خارجی «آغاز» شبکه چهار نیز با ۱.۲ درصد بیننده در انتهاست. مخاطب ۱۰ درصدی برای اغلب سریال‌های تلویزیون، نشان‌دهنده قرار گرفتن سریال‌های ماه‌های اخیر سیما، در مرز بحران است؛ بحرانی که ممکن است با روگردانی مخاطب از آنتن شبانه سیما، به سوختن سریال‌های بعدی (که چه بسا بهتر باشند) منجر شود. جالب این که ساترا (صداوسیما) در همین حال، در حال انجام اقداماتی برای پیچیدن نسخه سریال‌های خانگی است که ممکن است تا تعطیلی کامل آن‌ها ادامه یابد.

پست بعدی

آئین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در هیئت تطبیق مصوبات مجلس بررسی می‌شود

ی جولای 17 , 2022
اعتمادآنلاین| رحمت‌الله نوروزی، نماینده علی آباد کتول در جلسه روز یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به مصوبه هیئت دولت درباره آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی فرهنگیان گفت: آیین‌نامه دولت برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در برخی از موارد خلاف قانون است و باید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000