کارخانه‌دار قاتل قبل از محاکمه بخشیده شد

اعتمادآنلاین|

کارخانه‌دار ورشکسته که به‌خاطر طلب 200میلیونی از صاحب یک دفترحقوقی، دست به جنایت آتشین زده و جان مرد بدهکار را گرفته بود، با بخشش پسر مقتول از مجازات قصاص رهایی یافت.

به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده جنایی از روز یازدهم بهمن پارسال شروع شد. آن روز به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مردی حدودا ۵۰ساله در یکی از بیمارستان‌های تهران جانش را از دست داده است.

او از روز ششم بهمن ماه به‌دلیل سوختگی به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته بود، اما تلاش برای نجات وی فایده‌ای نداشته و مرد ۵۰ساله جان باخته بود. با دستور بازپرس جنایی تهران تحقیقات در این‌باره آغاز و مشخص شد که مقتول صاحب یک دفتر حقوقی است که روز حادثه مردی آشنا به دفتر کار او رفته و با ریختن بنزین و کشیدن فندک وی را به آتش کشیده بود.

یکی از افرادی که در دفتر مقتول کار می‌کرد و از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود در تحقیقات گفت:قاتل، مردی به نام محسن است که با مقتول دوست بود. آنها با یکدیگر مشکلی نداشتند و تا جایی‌که می‌دانم مقتول در حق قاتل لطف بزرگی کرده بود چرا که محسن عامل جنایت چند روز به‌خاطر چک جعلی به زندان افتاد و مقتول او را از زندان آزاد کرد اما دچار اختلافات مالی با یکدیگر شده بودند. وی ادامه داد: روز حادثه محسن به دفتر آمد و پس از آنکه به اتاق مقتول رفت با یکدیگر درباره مسائل مالی جرو بحث کردند. سپس محسن روی میز، ‌مبل‌ها و مدیردفتر (مقتول) بنزین ریخت که من با دیدن این صحنه به طرفش دویدم که مانعش شوم اما ناگهان فندک را روشن کرد و مقتول آتش گرفت. من هم از ناحیه دست دچار سوختگی شدم و قاتل آتش افروز هم فورا فرار کرد.

پایان 4ماه فرار

به‌دنبال این حادثه مرگبار، نام متهم به قتل در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت چرا که او پس از جنایت فراری شده و سعی کرده بود ردی از خودش به جا نگذارد. با وجود این جست‌و‌جوی ویژه برای شناسایی مخفیگاه وی در اواخر خردادماه و پس از گذشت 4ماه از جنایت نتیجه داد و به بازداشت متهم به قتل منجر شد.

وی در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و درباره انگیزه‌اش گفت: من کارخانه دار بودم و وضع مالی خیلی خوبی داشتم اما دچار مشکلاتی شدم و تمام سرمایه‌ام را از دست دادم. به همین دلیل به دفتر کاری مقتول که از قبل او را می‌شناختم رفتم تا او برایم وام جور کند. چند روز قبل از جنایت به مقتول 200میلیون تومان پول قرض دادم تا برایم وام 5میلیاردی بگیرد. او وعده داده بود که به‌زودی برایم وام جور می‌کند چون من ورشکسته شده بودم و بدهی داشتم اما نه‌تنها برایم وام جور نکرد بلکه اصل پولم را هم برنمی‌گرداند. اما من دست بردار او نبودم تا اینکه بالاخره یک چک 200میلیونی به من داد که بلامحل بود. به همین دلیل دستگیرم کردند و 5روزی در زندان بودم. پس از آزادی به سراغ مقتول رفتم اما او برای برگرداندن پولم امروز و فردا می‌کرد تا اینکه روز حادثه با یک ظرف بنزین به دفتر مقتول رفتم و قصدم این بود که او را بترسانم و به پولم برسم اما ناخواسته تبدیل به قاتل شدم و مقتول جانش را ازدست داد. متهم در ادامه اعتراف کرد که زمینی در شمال غرب کشور داشته که آن را فروخته و با پول آن به تمام شهرهای ایران سفر کرده است که در نهایت دستگیر شد. او گفت از آنجا که می‌دانسته حکمش اعدام است تصمیم گرفته پیش از مرگ به تمام شهرهای ایران سفر کند و به تفریح بپردازد.

متهم به قتل با قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شد تا اینکه چند روز قبل تنها ولی دم که پسر مقتول بود راهی دادسرای جنایی تهران شد و قاتل پدرش را بخشید. وی به قاضی محمد تقی شعبانی بازپرس پرونده گفت: قاتل، جان پدرم را گرفت اما من نمی‌خواهم جان یک انسان را بگیرم. قصدم این است که به‌خاطر رضای خدا به قاتل پدرم زندگی ببخشم و امیدوارم که او پس از آزادی از زندان درس عبرت بگیرد و دیگر سمت خلاف نرود. وی گفت: بعداز آنکه قاتل پدرم دستگیر شد، اعضای خانواده‌اش برای رضایت نزد من آمدند که سرانجام راضی شدم به‌خاطر رضای خدا به قاتل پدرم زندگی ببخشم و با خدا معامله کردم.

براساس این گزارش، با بخشش تنها ولی دم، عامل جنایت پیش از محاکمه از قصاص رهایی یافت تا به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

پست بعدی

عدم پاسخگویی به رسانه‌های منتقد یعنی چشم بستن بر واقعیت‌هایی که با گذشت بیشتر زمان انکارش غیرممکن می‌شود

ی جولای 17 , 2022
اعتمادآنلاین| آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد ملت طی یادداشتی برای روزنامه اعتماد نوشت: با «چشم بر هم نزدنی» برای مردم یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم گذشت. از اصطلاح چشم بر هم نزدن برای مردم استفاده می‌کنم، چرا که با چشم خود شاهد رنج مردمی هستم که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000