ایران توانایی ساخت و توسعه انواع پهپادها را دارد

اعتمادآنلاین|

یک مقام ارشد آمریکایی به رشد ساخت انواع پهپاد‌های بومی از سوی ایران اشاره کرد و گفت، ایرانی‌ها قابلیت ساخت و توسعه انواع پهپاد را دارند.

​به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «هاآرتص» یک مقام ارشد آمریکایی که به نام او اشاره‌ای نشده در این زمینه گفت: «ایرانی‌ها قابلیت تولید پهپاد داخلی و دکترین و مفهوم عملیاتی را دارند که همچنان به پیشرفت و رشد و بهبود در این زمینه ادامه می‌دهند. شما می‌‌بینید که آنها بیشتر و بیشتر از پهپادها در محیط دریایی استفاده می‌کنند. این پهپادها، با افزایش برد، قدرت و توانایی بیشتر و قابلیت حمل محموله بیشتر در منطقه تهدید هستند.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت، «شاهد-۱۲۹» از جمله هواپیماهای بدون سرنشین ایران، یک پهپاد تهاجمی است که می‌تواند نزدیک به ۲۴ ساعت در هوا بماند و قابلیت مسلح شدن به چندین موشک را دارد.

تاسیس کارخانه تولید پهپاد «ابابیل-۲» ایران در تاجیکستان کماکان نیز در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشت به طوریکه یک رسانه ترکیه‌ای در این زمینه نوشت، ایران، تاجیکستان را نه تنها به عنوان سکوی پرشی برای پیشبرد منافع نظامی، سیاسی و اقتصادی خود در آسیای مرکزی، بلکه به عنوان فرصتی برای نشان دادن توان بالقوه فرهنگی و معنوی خود می‌بیند.

وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» نوشت که اقدام ایران برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای تاجیکستان، کشوری در آسیای مرکزی که ارتباطات فرهنگی و قومی قوی با تهران دارد، نقطه عطفی برای این کشور شیعه نشین است.

یک تحلیلگر ایرانی به این شبکه خبری گفت، تاسیس کارخانه پهپاد سازی دلیلی بر این است که ایران در پی روابط دوستانه با کشورهای منطقه و تقویت متحدان و تامین منافع آن‌ها و خود است.

«اولاس پهلوان» تحلیلگر امنیتی و افسر سابق ارتش ترکیه، انگیزه‌های سیاسی دیگری را در همکاری نظامی دو کشور همسایه می‌بیند. پهلوان گفت: «تداوم تحریم‌های آمریکا، ایران را مجبور می‌کند تا حوزه نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.»

پست بعدی

«سایه» به خانه بازگشت

ش جولای 16 , 2022
اعتمادآنلاین| یلدا ابتهاج، فرزند این شاعر که پیش از این از بستری شدن پدرش به دلیل نارساییِ کلیه در بیمارستانی در شهر کلن به ایسنا خبر داده بود، به‌تازگی در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «دوستان عزیز که می دانم این روزها در نگرانی زیادی بسر بردید، پدرم به درخواست خودشان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000