«سایه» به خانه بازگشت

اعتمادآنلاین|

یلدا ابتهاج، فرزند این شاعر که پیش از این از بستری شدن پدرش به دلیل نارساییِ کلیه در بیمارستانی در شهر کلن به ایسنا خبر داده بود، به‌تازگی در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «دوستان عزیز که می دانم این روزها در نگرانی زیادی بسر بردید، پدرم به درخواست خودشان به خانه منتقل شدند. باید از همکاری پزشکانی که از دور و نزدیک این روزها ما را حمایت کردند بینهایت سپاسگزار بود.»

به گزارش ایسنا، امیرهوشنگ ابتهاج، متخلص به «سایه» متولد ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت است. این شاعر نخستین اثرش به نام «نخستین نغمه‌ها» را در سال ۱۳۲۵ منتشر کرد. از دیگر آثار او می‌توان به «سراب»، «سیاه مشق»، «شبگیر»، «زمین»، «چند برگ از یلدا»، «تا صبح شب یلدا»، «یادگار خون سرو» و… اشاره کرد. یکی از معروف‌ترین سروده‌های او، «ارغوان» توسط علیرضا قربانی خوانده شده است.

پست بعدی

ناگفته‌هایی از آخرین نماز جمعه رفسنجانی / چرا هاشمی گفت هرگز به نماز جمعه بازنمی‌گردم ؟

ش جولای 16 , 2022
دود گاز اشک آور به‌ سمت جایگاه تریبون نماز آمد. دیگر قدرت نفس‌ کشیدن نداشتیم. آقای هاشمی هم به‌ سختی نفس می‌کشید و اشک از چشمانش می‌آمد. ما پشت‌ سر آقای هاشمی ایستاده بودیم. آقای هاشمی می‌خواست هر طور شده حرفش را بزند. دستمالی را خیس کردیم و در اختیارش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000