دستور رییس جمهور برای اختصاص اعتبار ویژه به طرح «تجهیز و ایمن‌سازی اماکن آبی استانهای ساحلی»

اعتمادآنلاین|

در پی تدوین طرح «تجهیز و ایمن سازی اماکن آبی استانهای ساحلی» توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی و پیگیری وزیر ورزش و جوانان، رئیس جمهور دستور اختصاص «اعتبار ویژه» برای اجرای این طرح را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، این در حالی است که استانداری‌ها مسئولیت کلیه امور مرتبط با سواحل استان مربوطه را بر عهده دارند اما فدراسیون نجات غریق و غواصی در راستای ماموریتی که برای حفاظت و صیانت از جان هموطنان در اماکن آبی برعهده دارد و وظیفه‌ای که در این زمینه برای تربیت منجی غریق عهده‌دار است، اقدام به تدوین طرح «تجهیز و ایمن‌سازی سواحل کشور» کرد.

این طرح پس از ارائه به سید حمید سجادی وزیر ورزش، با دستور وی در نشست شورای معاونان وزارت ورزش ارائه شد و به تصویب رسید.

در همین راستا و با پیگیری‌های وزیر ورزش جوانان، طرح پیشنهادی فدراسیون و گزارش مربوط به آن در نشست چهارشنبه ٢٢ تیرماه هیات دولت در حضور رئیس جمهور و دیگر اعضای کابینه دولت توسط مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی ارائه شد.

در این نشست پس از گزارش حیدری با دستور رئیس جمهور مقرر شد «اعتبار ویژه‌ای» به این طرح و اجرای آن تخصیص پیدا کند.

مقرر شد این اعتبار از طریق ستاد بحران وزارت کشور تامین شود و به منظور تهیه تجهیزات و سخت افزارهای مورد نیاز، اقدامات لازم از طرف سازمان امور اجتماعی وزارت کشور معمول و در اختیار هیات‌های نجات غریق و غواصی استانهای ساحلی به عنوان بهربردار قرار گیرد.

همچنین با پیگیری وزیر ورزش و جوانان، نشست تکمیلی در این زمینه پنجشنبه ٢٣ تیرماه در محل وزارت کشور با حضور محمد عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی و مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی برگزار شد. در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت حفاظت از جان استفاده‌کنندگان از سواحل، وضعیت نیروی انسانی مستقر در سواحل و چگونگی تهیه و بهره‌برداری از ملزومات مورد تاکید در طرح ارائه شده در اسرع وقت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اجرای «سامانه تحت وب دریای امن» نیز دیگر مصوبه نشست‌های اخیر بود. الگوی اولیه این طرح توسط هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران و با همکاری دانشگاه این استان و جوانان فعال در عرصه دانش بنیان ارائه شده است.

در این راستا مقرر شد که به منظور اجرای طرح «تجهیز و ایمن‌سازی اماکن آبی»، طرح «سامانه تحت وب دریای امن» نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل شده و به مرحله اجرا برسد.

بر اساس این گزارش، فدراسیون نجات غریق و غواصی ضمن تقدیر از حمایت دولت و رئیس جمهور محترم در راستای پشتیبانی از اجرای این طرح و قدردانی از وزیر محترم ورزش و جوانان برای رهنمودها و پیگیری‌های انجام گرفته، ابراز امیدواری می‌کند که اجرای این طرح موجب دسترسی آسان‌تر عموم هموطنانمان به سواحل ایمن شود

پست بعدی

ناکامی سوداگر مرگ در تحویل مواد مخدر

ش جولای 16 , 2022
اعتمادآنلاین| سرهنگ فرج‌الله اسدالهی اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نظرآباد با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر را که قصد انتقال مواد به شهرستان همجوار را داشت، شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند. به گزارش مهر، وی افزود: با اشراف اطلاعاتی ایجاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000