نامه دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی به خاندوزی درباره ارز نیمایی

اعتمادآنلاین|

«حبیب‌الله بوربور» دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد : کمیته اقتصادی این جمعیت با تکیه بر دانش متخصصین و فعالان تجارت خارجی و در راستای تکلیف شرعی خود و منویات مقام معظم رهبری در جهت کمک به دولت مردمی و انقلابی موضوع ارز نیمایی و تأثیر آن بر قیمت ارز و متعاقبا تأثیر آن بر ارزش پول ملی را طی چند جلسه تخصصی بررسی کرده و در همین راستا اشکالات موجود و پیشنهادات عملی جهت مرتفع شدن آن را جهت استحضار و بهره برداری منعکس می‌کند.

به گزارش مهر، در بخش دیگری از این نامه آمده است: بانک مرکزی طبق بخشنامه شماره ۹۰۳۳ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ واردکننده را مکلف به خرید ارز از سامانه نیما جهت واردات کالای خود کرده است. در مواردی واردکننده بنا به دلایل نامبرده شده خارج از سامانه نیما ارز مورد نیاز خود را تأمین می‌کند و با توجه به اجبار بانک در زمان ترخیص کالا واردکننده می‌بایست مجددا از سامانه نیما معادل کالای خود، ارز خریداری کند، لذا ارز نیمایی خریداری شده را در بازار آزاد خارج از کشور به فروش رسانده و همین موضوع منجر به خروج ارز از کشور به مقدار دو برابر ارزش یک کالا می‌شود.

در بخش پایانی نامه پیشنهاد شده است که تأمین ارز از سامانه نیما صرفا یکی از گزینه‌ها برای واردکننده باشد و در کنار آن واردات در مقابل صادرات خود و صادرات غیر و همچنین واردات از محل ارز اشخاص برای تمامی کالاهای مجاز امکانپذیر شود و واردکننده با اختیار و متناسب با شرایط خود از روش‌های ذکر شده ارز مورد نیاز خود را تأمین کند.

پست بعدی

فردا جلسه هیات رئیسه درباره سرمربی تیم ملی برگزار می شود/امیدوارم تصمیم نهایی را بگیریم

ش جولای 16 , 2022
اعتمادآنلاین| احسان اصولی درمورد آخرین وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: روز سه شنبه هفته قبل جلسه مفصلی با اعضای هیات رئیسه فدراسیون و دراگان اسکوچیچ داشتیم. نکات مختلفی در این جلسه حدود شش ساعته رد و بدل شد‌. پس از این جلسه نیز گفتم برخی نیاز بود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000