واشنگتن نمی‌تواند ما را فریب دهد، جنگ یمن کاملا آمریکایی است

اعتمادآنلاین|

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) امروز (شنبه) در بیانیه‌ای به سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا، واکنش نشان داد و گفت که این سفر در راستای ایجاد فضای منطقه‌ای به نفع رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه المسیره، در بیانیه وزارت خارجه یمن آمده است اقدامات جنایتکارانه در یمن از محاصره و کشتار و نابودی و ویرانی نشانه‌هایی‌ها دارد که ثابت می‌کند جنگ یمن کاملا آمریکایی است.

وزارت خارجه دولت صنعاء در ادامه تأکید کرد که سخنان جو بایدن در خصوص ارزش‌ها و حقوق بشر صرفا در راستای تحریک احساسات مردم یمن است که در عرصه عمل هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا به وجود نخواهد آمد.

این بیانیه می‌افزاید: «دولت آمریکا صداقت ندارد و دیگر نمی‌تواند به فریب و گمراه کردن مردم یمن و امت اسلامی ادامه دهد. هر دیدار یا فعالیتی از جانب آمریکا در راستای نقض حقوق مردم منطقه به خصوص مردم فلسطین مردود و محکوم است.»

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه گفت که سفر جو بایدن به منطقه در راستای طرح و پروژه آمریکا در منطقه برای ایجاد ساختاری در راستای منافع رژیم صهیونیستی است تا به جای این رژیم مبارزان با آن به عنوان دشمن معرفی شوند.

از سوی دیگر دولت نجات ملی به ریاست عبدالعزیز صالح بن حبتور نیز در بیانیه‌ای از ملت‌های عرب و اسلامی خواست تا تمامی جنبه‌های عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی را که سفر کنونی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در این راستا است را رد کرده و در برابر آن مقاومت کنند.

در این بیانیه نیز سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در راستای برهم زدن امنیت کشورها به نفع تأمین امنیت رژیم اشغالگر قدس و سلب حقوق و استقلال و ثبات کشورهای جهان عنوان شده است.

دولت صنعاء همچنین ایجاد مقدمات عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را تنها در راستای منافع این رژیم و هدف قرار دادن ملت مسلمان و ثبات و امنیت آن‌ها دانست و از مردم منطقه خواست تا آگاهانه و با احساس مسئولیت با خطر عادی‌سازی مقابله کنند و در مقابل اقدامات دولت سعودی و دیگر دولت‌هایی که در برابر رژیم صهیونیستی کرنش کرده‌اند بایستند.

دولت نجات ملی یمن در پایان باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی پروازها از مقصد سرزمین اشغالی فلسطین و پرواز جو بایدن از قدس اشغالی به جده را محکوم کرد و آن را گامی در راستای عادی‌سازی علنی دانست، آن هم در زمانی که بسیاری از یمنی‌ها برای وورد به حرمین شریفین با مشکل مواجه هستند.

پیش از این، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای سیاسی و رهبر کمیته عالی انقلاب یمن نیز، در واکنش به سخنان «جو بایدن» در شهر جده عربستان گفته بود که صنعاء جز پایان تجاوز و محاصره «آمریکایی، انگلیسی، سعودی و اماراتی» علیه یمن را نمی‌پذیرد. در این راستا «محمد عبدالسلام» هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که بدون ثبات در یمن، ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد.

نشست «امنیت و توسعه جده» بعد از ظهر امروز (شنبه) با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و سران کشورهای عربستان سعودی، عراق، اردن، مصر، امارات، قطر، بحرین و ولی‌عهد کویت و معاون نخست‌وزیر عمان برگزار شد.

پست بعدی

لغو محدودیت‌های پرواز ارتباطی به روابط با اسرائیل ندارد

ش جولای 16 , 2022
اعتمادآنلاین| «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه در سخنانی مدعی شد که لغو محدودیت پرواز شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی ارتباطی به روابط با اسرائیل ندارد. ​به گزارش فارس، این در حالی است که «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی روز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000