سقوط بالگرد آمریکایی «بلک هاوک» ارتش مکزیک با 14 کشته

اعتمادآنلاین|

منابع رسانه‌ای روز شنبه گزارش کردند که یک فروند بالگرد «بلک هاوک» نیروی دریایی مکزیک سقوط کرد و طی این حادثه ۱۴ نفر کشته شدند.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز» این بالگرد آمریکایی نیروی دریای مکزیک روز جمعه در ایالت «سینولا» در شمال مکزیک سقوط کرد و طی آن ۱۴ نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

نیروی دریایی مکزیک اعلام کرد که علت این حادثه در دست بررسی است. نیروی دریایی مکزیک گمانه زنی‌ها در زمینه ربط دادن این حادثه با دستگیری رئیس کارتل مواد مخدر در مکزیک را رد کرد.

مقام‌های مکزیکی اعلام کردند که رئیس کارتل مواد مخدر که به دلیل سازماندهی شکنجه و قتل یک مأمور اداره مبارزه با مواد مخدر مجرم شناخته شده بود، روز گذشته (جمعه) در شمال مکزیک بازداشت شد و پرونده‌ای که مدت‌ها به تنش میان ایالات متحده و مکزیک منجر شده بود را یک گام به حل و فصل نزدیک کرد.

سقوط بالگرد بلک هاوک

یو اچ-۶۰ بلک هاوک، بالگرد نظامی چند منظوره و ترابری آمریکایی است که در شرکت «سیکورسکی» تولید می‌شود.

پیشتر نیز یک بالگرد از این نوع در مکزیک سقوط کرده بود. نیروی دریایی ارتش مکزیک چندی قبل نیز اعلام کرد که یک فروند بالگرد بلک هاوک یو ایچ ۶۰» ساخت آمریکا در ایالت «وراکروز» در جنوب نزدیک خلیج مکزیک به دلایلی نامعلوم سقوط کرد. در این حادثه یک تن از خدمه این بالگرد کشته و ۱۰ نفر مجروح شدند. این بالگرد برای انجام عملیات امدادی عازم منطقه «زونگولسیا» در مکزیک شده بود.

چندی قبل یک مقام آمریکایی مکزیک را تهدید کرد که در صورت خرید جنگ افزارهای روسی تحریم می‌شود. «هوگو رودریگز» از معاونان وزارت خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود، اگر مکزیک سلاح‌های روسی خریداری کند، تحریم خواهد شد.

پست بعدی

نشست شورای همکاری‌های خلیج فارس از گاف‌های بایدن بی‌نصیب نماند

ش جولای 16 , 2022
اعتمادآنلاین| «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه حین سخنرانی در نشست شورای همکاری‌های خلیج فارس، گاف جدیدی رو کرد. ​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بایدن ضمن سخنرانی در این نشست، از «خودخواهی» سربازان آمریکایی حاضر در کشورهای غرب آسیا تقدیر کرد. او پس از آنکه متوجه گاف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000