ایران در صدد تحویل پهپادهای انفجاری به روسیه است

اعتمادآنلاین|

بیل هاگرتی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شد که ایران به احتمال زیاد به روسیه پهپادهای انفجاری برای استفاده در جنگ اوکراین تحویل خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، وی با ابراز تأسف از تاخیر دولت کنونی آمریکا در اجرای سختگیرانه رویکرد شکست‌خورده «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران، در صفحه توییتر خود نوشت: «این اقدام ایران دلیل دیگری است تا جو بایدن تلاش برای احیای توافق ویرانگر اتمی با تهران را متوقف کند».

پیش از این، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده بود که به اعتقاد این کشور ایران در حال فراهم کردن مقدمات کمک پهپادی به روسیه است.

وی که در جمع خبرنگاران خارجی صحبت می‌کرد، گفت که ایران برای تحویل صدها پهپاد از جمله پهپادهای دارای قابلیت حمل تسلیحات نظامی به مسکو آماده می‌شود تا روسیه در جریان حملات خود به اوکراین از آنها استفاده کند.

سالیوان گفت که هنوز مشخص نیست که آیا ایران تاکنون این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده باشد اما واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران خود را برای آموزش نیروهای روسی جهت استفاده از این پهپادها آماده می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که این مسأله نشان‌دهنده آن است که بمباران‌های شدید روسیه در اوکراین که منجر به تسلط بر مناطق شرقی این کشور شده است، کاهش منابع تسلیحاتی روسیه را به دنبال داشته است.

پست بعدی

۲۶ سهمیه کنکور باز طراحی خواهند شد / پیشنهاد ما دسته بندی دانش آموزان بر اساس دهک‌ها و ایجاد سهم قبولی در دانشگاه‌ هاست

ج جولای 15 , 2022
اعتمادآنلاین| محمدحسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بازنگری هرچه سریع‌تر سهمیه‌های کنکور در ۴ دهه گذشته است. وی افزود: یکی از ایده هایمان این است که دانش آموزان را بر اساس دهک‌ها دسته بندی کنیم و متناسب با آن‌ها سهم قبولی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000