سند تحول برای حمایت از زنان در دولت تنظیم شده است

اعتمادآنلاین|

«انسیه خزعلی» پنجشنبه شب در جریان سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در نشست با نخبگان و اعضای هیات علمی زن دانشگاه رازی کرمانشاه؛ محورهای سند تحول در امور بانوان را شامل، توجه به سلامت بانوان، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، احداث مجموعه های ورزشی، درمان ناباروری، اشتغال، حوزه علمیه مربوط به خواهران، مسائل آموزشی و توانمندسازی، آموزش های بهداشتی و دیگر مسائل دانست.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به برخی از دغدغه های زنان نخبه در امور بانوان، مسائل اجتماعی و فرهنگی بیان داشت: یکی از مهم ترین راهبرد های دولت سیزدهم مشارکت دادن نظرات و پیشنهادات خود مردم برای حل مشکلات است بنابراین این نهاد از تشکیل گروه های و انجمن های مردم نهاد دوطلبانه که بخواهد برای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی جامعه اثر گذار باشد به شدت استقبال می کند.

خزعلی بیان داشت: ذیل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ۱۴ کارگروه در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، دینی، ورزشی و دیگر حوزه ها در دفاتر استانداری ها برنامه ریزی شده تا تشکیل شود تا از نظر متخصصان و کارشناسان و دغدغه مندان امور رسیدگی به مسائل جامعه و خانواده بهره مند شوند و از راهکارهای آنان در پیشبرد و حل امور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نهاد مقدس خانواده در جامعه ما در معرض خطر قرار گرفته است، گفت: نقش زنان در حفظ و نگهداری خانواده بسیار محوری است لذا باید تلاش کنیم مشکلات آنان اعم اشتغال و مسائل اجتماعی را در جامعه حل کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه هزینه کردن برای بانوان را سرمایه گذاری در راستای ارتقا سلامت خانواده و جامعه دانست.

خزعلی در ادامه با اشاره به طرح مرخصی زایمان زنان در ادارات با حقوق گفت: برخی مشکلات زنان که در زمان مرخصی زایمان حقوق خود را از تامین اجتماعی دریافت نکرده اند را پیگیری می کنم.

اندیشکده مطالعات زنان در دانشگاه رازی کرمانشاه تشکیل شود

در ادامه این نشست سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به مقام و کرامت زن، رسالت همه مدیران را با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب؛ مقام کرامت زن را زمانی دانست که گوهر وجودی زن در صدف عفاف و حجاب حفظ شود.

دکتر «محمدنبی احمدی» افزود: امروز در دانشگاه رازی ۷۷ عضو از اعضای هیأت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند که همگی از بانوان تاثیرگذار و مکرمه و محجبه هستند. از این تعداد چهار نفر با مرتبه استاد، ۱۰ نفر دانشیار و ۶۳ نفر با مرتبه استادیاری مشغول به فعالیت هستند همچنین ۱۴۱ نفر از بانوان دانشگاه رازی به عنوان یاوران علمی مشغول به خدمت هستند و ۶ هزار ۵۹۲ دانشجوی دانشگاه را دختران تشکیل می‌دهند.

وی در پایان با اشاره به این ظرفیت بسیار بالایی حضور زنان در دانشگاه رازی از معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خواست با توجه به سابقه دانشگاهی او در دانشگاه رازی در تاسیس اندیشکده مطالعات زنان یاری کنند.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

پست بعدی

خشم کاخ سفید از همکاری نظامی ایران و روسیه

پ جولای 14 , 2022
اعتمادآنلاین| «جان کربی» مسئول هماهنگی روابط راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب گفت، افزایش همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه حاصل تحریم‌ها علیه دو کشور است. ​به گزارش فارس، کربی در مصاحبه با «سی‌اِن‌اِن»، با طرح ادعای انزوای روسیه و ایران بابت آنچه «اقدامات آن‌ها در حوزه‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000