بازگشت حجاج به کشور آغاز شد

اعتمادآنلاین|

عملیات انتقال حجاج کشورمان به ایران اسلامی آغاز شد و امروز فرودگاه‌های تهران و تبریز میزبان حجاج هستند.

به گزارش فارس، حدود ۲۲ هزار نفر از زائران کشورمان در قالب مدینه اول به سرزمین وحی اعزام شدند و پس از زیارت حرم نبوی، وارد مکه مکرمه شده و اعمال حج تمتع را به جا آوردند. از روز گذشته با توجه به پایان مناسک حج تمتع، عملیات انتقال حجاج به مدینه منوره آغاز شد و از امروز نیز کاروان‌های مدینه اول از فرودگاه جده به کشور بازمی‌گردند؛ به طوری که در نخستین روز اعزام‌ها، روزانه به طور متوسط ۲ هزار نفر عازم کشور می‌شوند.

پس از عید غدیر نیز عملیات بازگشت حجاج از فرودگاه مدینه آغاز می‌شود و به این ترتیب همه حجاج ایرانی تا هفتم مردادماه به کشور بازمی‌گردند.

امسال ۱۸ ایستگاه پروازی برای عملیات حج تمتع پیش‌بینی شده است؛ به طوری که علاوه بر فرودگاه امام خمینی (ره) تهران، ایستگاه‌های پروازی همدان، کرمان، مشهد، یزد، شیراز، اردبیل، ارومیه، اصفهان، گرگان، اهواز، بیرجند، بوشهر، بندرعباس، تبریز، زاهدان، ساری و زنجان آماده حضور حجاج سال جاری هستند.

در حج تمتع سال جاری ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به سرزمین وحی مشرف شدند که عملیات اعزام آن‌ها از ۲۲ تیرماه با شرکت هواپیمایی ایران آغاز شد و با پایان مناسک حج تمتع، از امروز تا هفتم مرداد، ۱۶۳ پرواز به ۱۸ ایستگاه پروازی کشورمان عملیات بازگشت حجاج کشورمان را از فرودگاه جده و مدینه برعهده دارند که البته در حال حاضر حجاج از فرودگاه جده به کشور بازمی‌گردند و از اواسط هفته آینده پرواز بازگشت حجاج از فرودگاه مدینه برقرار می‌شود.

پست بعدی

چرا کنسرت محسن یگانه روی صحنه لغو شد؟

پ جولای 14 , 2022
صبا نوشت: محسن یگانه به دلیل گرفتگی صدا کنسرتش را در مقابل مخاطبان لغو کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000