حسن یزدانی من را به یاد امامعلی حبیبی می‌اندازد

اعتمادآنلاین|

در حاشیه مراسم رونمایی از فیلم مستند "روشن آبی" که مروری بر زندگی شخصی و ورزشی حسن روشن گلزن تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بود با یکی از مردان دوستداشتنی دنیای کشتی همکلام شدیم. او نیز همچون گروهی دیگر از قدیمی های فوتبال، وزنه بردای و رشته های دیگر ورزش که به دعوت حسن روشن به فرهنگسرای ارسباران آمده بودند دوستی اش با فوتبالی ها را کتمان نمی کرد و شانه به شانه محمد پنجعلی و دیگران نشست و زندگی نامه یکی از بزرگان فوتبال مملکت را تماشا کرد.

به گزارش خبرورزشی، محمدرضا طالقانی، رئیس اسبق فدراسیون کشتی درباره اوضاع و احوال این روزهای کشتی همچنین حسن یزدانی و شباهتش به قهرمانان اسبق کشتی ایران اظهاراتی را مطرح کرد:

درباره اوضاع و احوال این روزهای کشتی صحبت نید و اینکه حال امروز کشتی کشور را چطور توصیف می کنید؟

احساس می کنم حال کشتی ما هم مانند حال سیاست ماست. مانند حال اقتصاد و مثل حال فرهنگ کشورمان است، اما باید این نکته را متذکر شوم که ما اگر می خواهیم در مسابقات جهانی مدال بگیریم و قهرمان جهان شویم و اگر اهداف بلند مرتبه دیگری را مدنظر داریم امروز باید در برنامه ریزی و بودجه فدراسیون کشتی بیشترین کار را انجام بدهیم تا بتوانیم در آینده بسیار نزدیک به خواسته هایمان دست پیدا کنیم.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

ما باید یک نقطه ای را همیشه در نظر داشته باشیم که کشتی مانند فوت می ماند وقتی یک فوت به آتش بکنید گُل نَم آن داغ داغ می شود، چرا که مردم با کشتی زندگی می کنند. شما به فوتبال نگاه نکنید و به هیاهو و جار و جنجال دوروبر فوتبال توجهی نداشته باشید که برخی مسائل اپیدمی شده است، اما مردم با کشتی زندگی می‌کنند و این برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

حسن یزدانی در مسابقات انتخابی موفق شد بار دیگر دوبنده تیم ملی را از آن خود کند. نظر شما درباره حسن یزدانی چیست؟

کشتی ایران پر است از این گل های بسیار قشنگ و خوبی که هیچ زمان پژمرده نمی شوند. اگر به تیم ملی کشتی دقت کنید ما در دهه های قبل و از ۵۰ تا ۶۰ سال پیش به این سو همیشه از این چهره ها در تیم ملی داشتیم اما هر دو یا سه دهه یکبار یک نفر پیدا می شود که یک اسطوره خارق العاده می شود و مدالهای ارزشمندی می گیرد. مگر می شود یک نفر در المپیک و جهان هفت بار مدال بگیرد و این قدر بماند؟ این خیلی سخت است! کاری که حسن یزدانی انجام داده بسیار طاقت فرساست. من او را به عنوان یک ایرانی تحسین می کنم و به او میگویم که قدر خودش را بداند و مطمئن باشد هر زمان که به کشتی می رود قلب ۸۰ میلیون ایرانی را به همراه خودش به مسابقات می برد. مانند همین مسابقات صربستان.

وقتی حسن یزدانی را روی تشک کشتی می بینید به یاد کدامیک از کشتی گیران سابق و قهرمانان پیشین این رشته می افتید؟

من ۳۰ سال از عمرم را با کشتی سپری کردم و با این ورزش زندگی می کنم اما نمی توانم بگویم این کشتی گیر چطور است یا آن کشتی گیر چطور بوده. من کشتی های خیلی زیادی را از بچه های کشتی دیدم اما حسن یزدانی یکی از شاخص‌ترین هاست که اگر بخواهم او را شبیه به کسی می دانم باید بگویم وقتی او روی تشک می رود من را به یاد آقای امامعلی حبیبی می‌اندازد. برایم بسیار زیباست که وقتی می بینم حسن یزدانی کشتی می گیرد احساس می کنم سلف شایسته‌ و خوبی قبل از او در ورزش ایران بوده به نام امامعلی حبیبی.

پست بعدی

کنایه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به جیک سالیوان

پ جولای 14 , 2022
اعتمادآنلاین| ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه توییتر خود در واکنش به اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیتی آمریکا که مدعی شده بود که ایران، پهپاد در اختیار روسیه قرار داده تا مسکو از آنها در جنگ علیه مردم اوکراین استفاده کند، نوشت: «‌سالیوان مشاور امنیت ملی همراه بایدن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000