کره شمالی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت

اعتمادآنلاین|

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک (DPR) گفت که کره شمالی روز چهارشنبه این جمهوری خودخوانده را به رسمیت شناخت و آن را پیروزی دیگر دیپلماسی خواند.

​به گزارش فارس، پوشیلین در کانال تلگرامی خود نوشت: جمهوری دموکراتیک خلق کره امروز جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناخت. جمهوری خلق دونتسک و دولت آن همچنان در حال تقویت است. این یک پیروزی دیگر برای دیپلماسی ما است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی افزود این تصمیم پایه ای برای توسعه بیشتر روابط در حوزه اقتصادی خواهد بود و مشارکت جغرافیای تجارت را برای شرکت‌ها افزایش خواهد داد. پوشیلین سپس با ابراز امیدواری برای همکاری فعال و مثمرثمر گفت: از مردم کره شمالی به خاطر این حمایت قابل توجه از ساکنان دونباس سپاسگزاریم.

طبق این گزارش، سفارت کره شمالی در مسکو روز چهارشنبه به اسپوتنیک گفت پیونگ‌یانگ استقلال جمهوری خلق لوهانسک (LPR) و جمهوری خلق دونتسک (DPR) را به رسمیت شناخته است. این سفارتخانه با بیان اینکه یادداشت مربوطه به سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ ارسال شده، گفت: ما به رسمیت شناختن دو جمهوری را تأیید می‌کنیم.

در تاریخ ۲۹ ژوئن (هشتم تیر) وزارت خارجه سوریه اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته استقلال جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

ماه فوریه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه احکامی مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین را امضا کرد و پس از آن ارتش روسیه با هدف کمک به جمهوری‌های دونباس در مقابل حملات کی‌یف، به اوکراین حمله کرد. این دو جمهوری استقلال خود را از اوکراین در آوریل ۲۰۱۴ پس از آنچه آن‌ها به عنوان کودتا در فوریه همان سال در کی‌یف در نظر گرفتند، اعلام کردند.

پست بعدی

ارمکی : بخشنامه های دولت ، دوقطبی «حجاب اجباری / بی حجابی» را فعال کرد

چ جولای 13 , 2022
معمولا آخرین کاری که دولت ها در جهان به انجام می دهند، اقدام در حوزه فرهنگ است. وقتی دولتی در زمینه تامین امنیت ، ایجاد شغل ایجاد ، اخذ مالیات از طبقات متمول، و ارائه خدمات اجتماعی کارنامه قانع کننده ای ندارد، پس از ورود به حوزه حساس فرهنگ ، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000