کشته و زخمی شدن حدود 400 یمنی طی دوره آتش‌بس موقت

اعتمادآنلاین|

آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت یمن نشان می‌دهد از دوم آوریل تا سی‌ام ژوئن ۲۰۲۲، ۳۸۷ غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده‌اند.

​به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، بیشتر کشته‌ها و زخمی یعنی ۳۳۰ نفر مربوط به استان «صعده» (شمال یمن) هستند. ۲۹۲ نفر در نتیجه بمباران توپخانه، ۳۲ نفر در نتیجه تیراندازی نیروهای سعودی مرزی و ۶ نفر در نتیجه باقی‌مانده‌های بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف مربوط به گذشته در این استان کشته یا زخمی شده‌اند.

استان الحدیده با ۲۰ کشته یا زخمی در رتبه دوم قرار دارد که ۷ کشته یا زخمی در نتیجه انفجار مین، ۴ زخمی در نتیجه بمباران هوایی و ۹ زخمی در نتیجه بمباران توپخانه در این استان دیده می‌شود.

اما در الجوف نیز ۱۴ غیرنظامی در نتیجه بمباران توپخانه و انفجار مین زخمی یا کشته شده‌اند و این آمار در استان تعز ۷ نفر است. کشته‌ها و زخمی‌های دیگری نیز در استان‌های صنعاء، امانه العاصمه، الضالع و حجه دیده می‌شوند.

یمن

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد.

پست بعدی

بهبود روابط تجاری هند و ایران با تصمیم دهلی‌نو برای تسویه با روپیه

س جولای 12 , 2022
اعتمادآنلاین| کارشناسان می گویند، تصمیم بانک مرکزی هند که به واردکنندگان اجازه می دهد، پرداخت های خود را با روپیه انجام دهند و صادرکنندگان، پول های خود را به روپیه دریافت کنند، احتمالا تجارت با روسیه و ایران و همسایگان آسیای جنوبی هند را آسان تر خواهد کرد. ​به گزارش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000