خطر جنگ با جمهوری آذربایجان وجود ندارد

اعتمادآنلاین|

یک مقام بلند پایه دولت ارمنستان روز سه شنبه گزارش‌ها درباره به بن بست رسیدن مذاکرات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را رد کرد.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آکا» «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان، ادعاها مبنی بر به بن بست رسیدن مذاکرات ارمنستان و جمهوری آذربایجان و خطر جنگ جدید را رد کرد.

بر اساس این گزارش، این اتهامات پس از شکست جمهوری آذربایجان در دیدار برنامه ریزی شده بین گریگوریان و یکی از دستیاران ریاست جمهوری جمهوری آذربایجان مطرح شد. عدم اطلاع از جلسات بعدی کمیسیون‌های تعیین حدود مرزها نیز به بروز این ادعاها کمک کرده است.

گریگوریان گفت: «نه، نمی‌گویم که مذاکرات به بن بست رسیده است. اولین جلسه کمیسیون‌های تعیین حدود در مرز برگزار شد. جلسات بعدی باید در مسکو و بروکسل برگزار شود و امیدواریم به زودی توافق حاصل شود و جلسات برگزار شود.

وی ادامه داد: «آنچه از قبل برنامه ریزی شده بود انجام خواهد شد. شما می‌دانید که جلسه معاونان نخست وزیر در "سن پترزبورگ" برای رفع انسداد ارتباطات برگزار شد. مذاکرات همچنان ادامه دارد. امیدوارم بتوانم در آینده نزدیک با دستیار ریاست جمهوری آذربایجان دیدار کنم. دستور کار آن جلسه در حال بررسی است.»

در رویداد مرتبط دیگر، وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه گزارش‌های باکو مبنی بر اینکه نیروهای ارمنستان آتش‌بس شبانه در بخش شرقی مرز را نقض کرده‌اند، تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنین» وزارن دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای آذربایجان با استفاده از سلا ح کالیبر بزرگ مواضع ارمنستان را در بخش شرقی مرز را هدف قرار دادند.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

این دو کشور با وجود پادرمیانی روسیه همواره در خطوط مرزی درگیری‌ دارند و طرفین همدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع هم متهم می‌کنند.

چندی قبل، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به سخنان اخیر نخست وزیر ارمنستان در زمینه جنگ طلبی باکو گفت، جمهوری آذربایجان حامی و آغازگر عادی سازی روابط دو کشور است.

پست بعدی

علت مشاهده دود غلیظ در محدوده بلوارکشاورز چه بود؟

س جولای 12 , 2022
اعتمادآنلاین| سیدجلال‌ملکی دراین‌باره اظهارکرد: حوالی ساعت ۱۶ امروز مشاهده دودی غلیظ در محدوده مرکز شهر تهران به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که درپی آن بلافاصله دو ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه واقع در خیابان حجاب، محدوده بلوار کشاورز اعزام شدند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000