برخی کشورهای اتحادیه اروپا آمادگی حمایت مالی از ما را ندارند

اعتمادآنلاین|

سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین امروز (دوشنبه) در گفت‌وگویی با یک روزنامه ایتالیایی عنوان کرد با اینکه اوکراین تاکنون تسلیحات و کمک‌های نظامی دریافت کرده است؛ اما "این‌ها کافی نیست و این به وضوح نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا کمی خسته شده‌اند. من می‌توانم درک کنم که آن‌ها از قیمت‌های نفت و گاز رنج می‌برند".

به گزارش ایسنا، به نقل از آرتی عربی، منابع در کی‌یف و بروکسل اعلام کرده بودند که آلمان درحال کند کردن روند تخصیص بسته کمکی ۹ میلیارد یورویی است.

مارچنکو در اینباره گفت: اتحادیه اروپا با کمک ۹ میلیارد یورویی موافقت کرده است اما چه دیدیم؟ شاهد بودیم که تنها یک میلیارد دادند و بعد ارسال پول متوقف شد. هیچ اتفاق نظری میان کشورهای اتحادیه اروپا وجود ندارد و برخی دولت‌ها آماده حمایت از اوکراین با چنین مبالغی نیستند.

وی ادامه داد: اروپا پیشتر یکپارچه بود اما حال شاهد تفاوت نظر در چگونگی حمایت از اوکراین هستیم.

از نظر مارچنگو اوکراین ماهیانه به ۵ میلیارد یورو نیاز دارد.

وزیر دارایی اوکراین افزود: ما بر روی دیوان‌سالاری اروپا حساب می‌کنیم. شرکای‌مان انتظار دارند که با جزئیات به آن‌ها نشان دهیم که چگونه پول‌شان را خرج می‌کنیم. ما نمی‌توانیم این پول را خرج اهداف نظامی کنیم و آن را صرف برنامه‌های اجتماعی و بشردوستانه می‌کنیم.

پست بعدی

شروع ویژه‌برنامه‌های «عصر جدید» تا عید غدیر/ قهرمان فصل سوم، "زنده" اعلام می‌شود

د جولای 11 , 2022
ایسنا نوشت:«شبکه سه در حالی از امشب به استقبالِ پخش ویژه‌برنامه‌های «عصر جدید» می‌رود که قهرمان فصل سوم در قالب برنامه‌ای زنده معرفی خواهد شد.»

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000