اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره لابی «اوبر» با سیاستمداران شد

اعتمادآنلاین|

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت این کمیسیون از «نلی کروس»، رئیس پیشین دیجیتال اتحادیه اروپا خواسته اطلاعات بیشتری در مورد ادعای دخالت او در لابی کردن برای اوبر را ارائه کند.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی و رسانه‌های متعدد، با استناد به اسناد فاش شده، گفتند که اوبر قوانین را زیر پا گذاشته، پلیس را فریب داده و یک عملیات لابی مخفی ایجاد کرده که سیاست‌گذاران و سیاستمداران برجسته نیز در آن دخیل بودند.

بیش از ۱۲۴ هزار سند از شرکت تاکسیرانی آنلاین اوبر افشا شده که نشان دهنده این است که چگونه مقامات ارشد سیاسی جهان از جمله امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به صورت محرمانه به موفقیت این غول دنیای فناوری در پروسه‌های قضایی و قانونی کمک کرده‌اند.

اسناد فاش شده مربوط به یک بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ را دربر می‌گیرد و بیش از ۸۳ هزار ایمیل، اس‌ام‌اس و پیام واتساپ رد و بدل شده میان مقامات داخلی این شرکت را شامل می‌شود.

در این بازه زمانی مکرون وزیر اقتصاد فرانسه بود. در همین زمان نیز کروس به عنوان رئیس ضد انحصار اتحادیه اروپا و پس از آن به عنوان رئیس دیجیتال مشغول به کار بود.

گفتنی است که پس از افشای این اسناد،‌ اوبر این اتهامات را رد کرد.

پست بعدی

«شیرعلی‌»، سردار لُر ؛ کابوس رضاشاه / شیر پسر مادری جنگجو

د جولای 11 , 2022
تسنیم نوشت: در قیام بختیاری‌های علیه رضاخان پهلوی تمامی ایلات و عشایر مشارکت داشتند و شیرعلی‌مردان خان به نوعی رهبری آنان را برعهده داشت.همراه با شیرعلی‌مردان بختیاری، افرادی از دره‌شوری‌ها، بویراحمدی‌ها، ممسنی‌ها و احمد خسروی‌ها هم اعدام شدند و به شهادت رسیدند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000