برخی رسانه‌های خاص از سادگی ظریف سوءاستفاده می‌کنند/ بهتر است به هر شکلی از عالم سیاست کناره‌ بگیرد/ نیازی نیست اظهارنظرهایی کند که خوراک رسانه‌های بیگانه فراهم شود

اعتمادآنلاین|

سخنان اخیر محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه، مبنی بر اینکه شهید فخری‌زاده فردی بی‌مبالات بود یا آنکه مردم بعد برای اینکه در سال۹۶ به رئیسی رأی ندادند، تنبیه شدند یا حملات عجیب او به مصوبه اقدام راهبردی مجلس اهالی عالم سیاست را با حیرت مواجه کرد که چرا و چگونه فردی که هشت سال ریاست دستگاه دیپلماسی کشور را در اختیار داشته، چنین سخنان خلاف واقع و خلاف امنیت ملی بر زبان می‌آورد؟

به گزارش فردا، محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «اولین نکته‌ای که به ذهنم می‌رسد این است که برخی رسانه‌های خاص از سادگی آقای ظریف سوءاستفاده می‌کنند و سخنانی از او می‌گیرند که واقعا محتوایش اصلا قابلیت بحث ندارد. اینکه فردی با سابقه او چنین حرف‌هایی را بیان می‌کند عجیب است زیرا یک دیپمات معمولی هم می‌داند که نباید هر حرفی را به زبان بیاورد و نباید همیشه بلندبلند فکر کند اما گویا آقای ظریف این اصول ابتدایی را هم نمی‌داند».

او ادامه داد: «کارنامه آقای ظریف مشخص است و معلوم است چه عملکردی داشته است. به هر حال از یاد نمی‌بریم وقتی در مجلس می‌گفت فلان واژه در برجام نیامده اما بعدا که همه خلاف ادعای او را ثابت کردند، گفت بله آن واژه چهاربار در متن برجام آمده و من ندیده بودم یا آنکه معلوم شد که بعد از شش سال اعتماد به آمریکا و مذاکره با غربی‌ها چگونه و به چه راحتی آمریکا عهدشکنی کرد و دولت وقت چه‌قدر به چنین کشوری اعتماد داشت و از یاد نمی‌بریم وقتی کارشناسان می‌گفتند برجام چه ضمانت اجرایی دارد، آقای ظریف می‌گفت ضمانت اجرای برجام افکار عمومی جهانیان است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای ظریف در همان سال۸۴ باید بازنشست می‌شد اما به هر حال این امکان برایش فراهم شد تا از سال۹۲ تا ۱۴۰۰ هم وزیر امور خارجه باشد. اکنون او به سن و سالی رسیده که باید خاطراتش را بنویسد. حتما اگر خاطراتش از دوران برجام را صادقانه به رشته تحریر درآورد، مفید خواهد بود. بهتر است او خاطره بنویسد و به زندگی شخصی‌اش برسد و دیگر به هر شکلی از عالم سیاست کناره‌ بگیرد. دوران استراحت آقای ظریف فرا رسیده و نیازی نیست هر چندوقت یک‌بار بیاید و اظهارنظرهایی کند که خوراک رسانه‌های بیگانه فراهم شود».

کوشکی در پایان گفت: «آقای ظریف که می‌گفت نه طالب ریاست‌جمهوری و نه واقعا توان چنین کاری را داشت. خب اگر خودش هم این موضوع را می‌داند بهتر است فقط استراحت کند و باقی زندگی‌اش را به دور سیاست بگذارند که حتما چنین شرایطی برای خود او هم بهتر است زیرا اظهارنظرهای خارج از عرف دیپلماتیک او در وهله نخست به آبرو و شأنیت خودش لطمه می‌زند».

پست بعدی

میلیون‌ها نفر در کشور خرید و فروش خودرو می‌کنند

د جولای 11 , 2022
اعتمادآنلاین| سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران، با اعلام وجود ثبات نسبی در بازار خودرو در پیش‌بینی آینده این بازار با اعلام آزد‌سازی واردات خودرو گفت: خبر واردات خودرو وعدم نوسانات ارزی از دلایل وجود ثبات نسبی حاکم بر بازار خودرو است. به گزارش ایلنا، وی با بیان این موضوع ادامه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000