دیپلمات‌ها وسط مذاکرات با عربستان چند لحظه‌ای هم به یاد شهدای مظلوم منا بیفتند!

اعتمادآنلاین|

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: چند سالی است که موسم حج و خصوصاً عید سعید قربان برای جمعی از هموطنان ما یادآور فاجعه تلخ منا است؛ فاجعه‌ای که طی آن بیش از ۷ هزار نفر از حجاج در سرزمین منا گرفتار حادثه‌ای مشکوک شدند و در اثر ازدحام و فقدان امدادرسانی مناسب، در حالت احرام به شهادت رسیدند.

اکنون بعد از گذشت هفت سال به بهانه‌هایی همچون قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و سعودی، هیچ‌گونه پیشرفتی در پیگیری حقوقی این دو فاجعه و شهدای آن مشاهده نمی‌شود. جالب این است که به‌رغم آنکه در طول سال‌های گذشته حاکمان بدطینت ریاض، هر روز خباثت خود را علیه ملت ایران بیشتر به نمایش گذاشته و از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن به کشورمان فروگذار نکرده‌اند، خبرهایی از مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم میان ایران و عربستان شنیده می‌شود، بی‌آنکه خبری از پیگیری حقوقی فاجعه منا حداقل در اثنای این گفتگوها باشد. به مسئولان ذی‌ربط در وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این نکته را باید یادآور شد که فاجعه منا و حقوق ۴۶۰ نفر ایرانی قربانی آن یکی از مهم‌ترین پرونده‌های موجود میان ایران و عربستان است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مطالبه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی با حضور ایران و پذیرش قصور و تقصیرهای عربستان سعودی کف مطالبات ماست. کاش دیپلمات‌های ما وسط مذاکرات چند لحظه‌ای هم به یاد شهدای مظلوم منا بیفتند!

پست بعدی

شاگرد دردسرساز جلوی چشم می ماند؟ / زمزمه حذف احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص

د جولای 11 , 2022
قرن نو نوشت : در میان اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام محمود احمدی‌نژاد یکی از همان افرادی است که حرف و حدیث درموردش کم نبود از سال ۹۶ بعد از حضور پر سر و صدایش در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفته می‌شد ممکن است در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000