ایران به چند کیلومتری آمریکا رسید

اعتمادآنلاین|

نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ماه آینده میلادی در رزمایشی مشترک با چین و روسیه و ۱۰ کشور دیگر در آب‌های نیمکره غربی و در حیاط خلوت آمریکا حضور خواهد یافت.

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از واشنگتن فری بیکن، این نخستین بار در تاریخ است که قرار است واحدهایی از نیروی دریایی ایران، در چند ده کیلومتری آب‌های آمریکا و در یک رزمایش نظامی شرکت کنند.

این رزمایش یکی از واضح‌ترین نشانه‌‌‌ها تا به امروز از شکل‌گیری یک ائتلاف در آمریکای لاتین ضد ایالات متحده است.

تقابل عیان‌تر آمریکا با چین و روسیه در سال‌های اخیر در کنار تحریم‌های گسترده علیه بازیگرانی چون ایران و ونزوئلا باعث شده تا زمینه‌های تفاهم میان این کشورها در نظام بین‌الملل در حال تغییر فراهم شود.

اندیشکده «مرکز جامعه آزاد امن» با پرداختن به گزارشی در این باره نوشت: این بازی‌‌‌های جنگی که به عنوان رقابت «تک تیرانداز مرزی» شناخته می‌شود، نشان‌دهنده آن است که دشمنان آمریکا از سراسر جهان در حال متحد شدن هستند و آماده می‌‌‌شوند تا با صدای بلند اعلام کنند که منطقه آماده پذیرش نیروی چندقطبی است.

پست بعدی

روایت مشاور احمدی‌نژاد از بی‌نتیجه بودن مذاکرات در زمان سعید جلیلی

د جولای 11 , 2022
اعتمادآنلاین| مشاور سابق رسانه ای محمود احمدی نژاد گفت: آقای جلیلی و باقری نگاهشان به موضوع مذاکرات حل مسئله نیست؛ خیلی از افراد فکر می‌کنند که آقای جلیلی در مذاکرات درباره فوردو و غنی سازه مذاکره می‌کرده است در صورتی که او در مورد دموکراسی در بحرین صحبت می‌کرده است! […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000