دیدار رو در روی وزیران خارجه آمریکا و چین پس از حدود ۹ ماه

اعتمادآنلاین|

پس از نشست وزیران خارجه گروه ۲۰، وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه) برای اولین بار از ماه اکتبر با همتای چینی خود به صورت حضوری دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی می‌گویند که هدف از دیدار آنتونی بلینکن،‌ وزیر امور خارجه آمریکا با همتای چینی خود وانگ یی در بالی اندونزی که شامل یک جلسه صبحگاهی به همراه یک ناهار کاری است، حفظ پایداری و ثبات روابط سخت آمریکا با چین و جلوگیری از انحراف آن به درگیری است.

بلینکن در ابتدای این نشست به خبرنگاران گفت: «هیچ جایگزینی برای دیپلماسی رو در رو وجود ندارد و درخصوص روابط ایالات متحده و چین که پیچیده و سرنوشت‌ساز است، مسائل زیادی وجود دارد که باید گفت‌وگو شود. ما بسیار مشتاق یک گفت‌وگوی موثر و سازنده هستیم.»

انتظار می‌رود که وزیر خارجه آمریکا هشدارهایی را به چین تکرار کند؛ از جمله این موارد می‌توان به "منع چین درخصوص حمایت از حمله روسیه به اوکراین، مسئله تایوان، ادعاهای چین درخصوص دریای چین جنوبی، گسترش نفوذ این کشور به حوزه پاسیفیک، حقوق بشر و تعرفه‌های تجارت" اشاره کرد.

با این حال، هر دو طرف علاقه‌ای به حفظ روابط پایدار دارند و بلینکن و مقامات آمریکایی می‌گویند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین احتمالا در هفته‌های آتی مجددا گفت‌وگو کنند.

وزیر خارجه چین به خبرنگاران گفت: «چین و آمریکا دو تا از کشورهای اصلی هستند بنابراین برای هر دو کشور ضروری است که تجارت‌های عادی خود را حفظ کنند. در عین حال،‌باید با یکدیگر گفت‌وگو کنیم تا اطمینان حاصل شود که رابطه میان دو کشور در مسیر درستی حرکت خواهد کرد.»

دنیل راسل، دیپلمات ارشد آمریکا در امور شرق آسیا که در زمان ریاست ‌جمهوری باراک اوباما فعالیت می‌کرد و رابطه نزدیکی با مقامات دولت جو بایدن دارد، گفت: «هدف کلیدی این دیدار این است که احتمالا نشست حضوری میان بایدن و شی میسر شود و احتمالا این اتفاق در حاشیه نشست گروه جی۲۰ در بالی در ماه نوامبر رخ دهد.»

پست بعدی

میبدی : مشکل اصلی کشور گرانی است نه بدحجابی / خانواده بسیاری از اختلاس‌گرایان، با حجاب بودند

ش جولای 9 , 2022
قرن نو نوشت:عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در حال حاضر مشکل کشور، بدحجابی نیست. هر سال تابستان، مسئله حجاب مطرح می شود که امسال این موضوع تندتر بیان شده و رئیس جمهور نیز به موضوع ورود پیدا کردند. اگر دولت، خطیبان نماز جمعه و مسئولان همه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000