تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران «غیرقانونی» و «غیرقابل توجیه» است

اعتمادآنلاین|

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در رابطه با تحریم‌های ضدایرانی اخیر آمریکا گفت: چین همیشه به طور قاطع مخالف تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و غیرقابل توجیه و دست‌درازی‌های قضائی آمریکا بوده است. ما از آمریکا می‌خواهیم که مسیر غلط توسل به تحریم‌ها در هر پیچ و خمی را کنار بگذارد و تاثیر مثبتی بر روی مذاکرات بر سر ازسرگیری پایبندی به برجام بگذارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: جامعه بین‌المللی از جمله چین همکاری‌های عادی با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام داده است. این همکاری قانونی و منطقی است، به طرف ثالثی آسیب نمی‌رساند و لایق این است که به آن احترام گذاشته و از آن محافظت شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «شبکه‌ای از افراد و شرکت‌ها را که از شرکت‌های صوری واقع در حوزه خلیج فارس برای تسهیل انتقال و فروش محصولات شرکت‌های ایران به ارزش صدها میلیون دلار به شرق آسیا استفاده می‌کنند»، تحریم کرده است.

مطابق با بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو شخص، ۱۳ نهاد و دو شناور در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت پتروشیمی جم یکی از شرکت‌هایی است که تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در این باره ادعا کرد: ایالات متحده در دنبال کردن مسیر دیپلماسی هدفمند در جهت حصول توافق متقابل جهت اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک استوار بوده است. این ایران است که تا بدین روز در نشان دادن تعهدی مشابه به این مسیر ناتوان بوده است.

وی ادامه داد: اگر تغییری در مسیر ایران انجام نگیرد، به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای هدف قرار دادن صادرات نفت، محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: درحالی که آمریکا به دستیابی به توافق با ایران جهت بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک متعهد است، ما به استفاده از اختیارات خود برای اعمال تحریم علیه نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.

پست بعدی

فوت ۷ بیمار و شناسایی ۲۰۱۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

ج جولای 8 , 2022
اعتمادآنلاین| مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲۲۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000