بسیاری از بی حجابان زن و بچه های مفسدان اقتصادی هستند

اعتمادآنلاین|

سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز جمعه 17 تیر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام محمد باقر(ع) و حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، اظهار داشت: مولا علی به فرزندشان امام حسن فرمودند «بدان محبوب ترین چیزی که از میان این وصایای من بر می گزینی تقوای الهی است» یعنی در راس همه سفارش ها خود را دز محضر ذات مقدس ربوبی بدانیم.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه امید به خدا و دل بریدن از دیگران از مباحث مهمی است که به آن باید پرداخت، افزود: در دهه اول ذی الحجه سفارش زیادی به ذکر خدا شده است، روز عرفه، روز دعا و روز نیایش است؛ فردا بعد از ظهر فردای عجیبی است؛ بعد از ماه مبارک رمضان، لحظاتی را به عظمت عصر روز عرفه نداریم ان شا الله فضای کشور فضای یا الله و فضای مناجاتی خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دعای عرفه امام حسین و حضرت زین العابدین دعای انقطاع به خداست، تصریح کرد: فردا بعد از ظهر همه شما خوبان این زمزمه را خواهید داشت و این باور را تکرار خواهید که ما هیچ هستیم و هرچه هست ذات حقیقت ربوبی است.

خاتمی بیان داشت: در سه عنوان از عناوین روایت ما، این انقطاع به خدا آمده است، یکی اینکه از غیر خدا مایوس باشیم، مایوس باشیم که خدا بخواهد کار را مستقلاً درست کند. به ما گفته اند که به غیر از خدا امید نداشته باشیم. نکته سوم این است که شرافت مومن شب زنده داری و نماز شب اوست و با اتکای به خدا از این و آن بی نیاز باشد.

وی ادامه داد: جلوه انقطاع به خدا حضرت ابراهیم بت شکن است؛ حضرت ابراهیم بت ها را شکست و حضرت را وارد آتشی کردند که کبوترها هم نمی توانستند از نزدیکی آن عبور کنند؛ حضرت ابراهیم را در منجنیق گذاشتند و می خواستند حضرت را در آتش پرتاب کنند که در اینجا ملائک آمدند و گفتند کمکی نمی خواهی، گفت خیر.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امشب شب شهادت اولین شهید نهضت حسینی جناب مسلم ابن عقیل است که باب الحوائج هم هست. هزاران نفر به استقبال حضرت مسلم آمدند اما دیدیم که به حضرت پشت کردند و بعد از نماز مغرب هیچ کس با حضرت مسلم نبود. حضرت مسلم نگران خودش نبود و برای شهادت آماده بود و صرفاً نگران امام حسین(ع) بود.

وی به پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت الحرام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری دو چیز را رکن حج به حساب آورند، یکی وحدت مسلمانان و دیگری معنویت. این دو می تواند جامعه اسلامی را به اوج عزت برساند و دشمنان به دنبال زدن این دو هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: 21 تیر ماه 1314 روزی بود که عمال رضا خان به مسجد گوهر شاد حمله کردند؛ جلادان رضا خان بعد از نماز صبح درها را بستند و همه را کشتند.

خاتمی تصریح کرد: فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است؛ زن گوهر است گوهر عفافش با گوهر حجابش می تواند نقش آفرین باشد.

وی به صحیفه امام(ره) اشاره کرد و گفت: اسلام می خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسان جدی و کارآمد بسازد. زن ها گمان نکنند که زن ها باید سرلخت به بیرون بروند این مقام زن نیست و عروسک بازی است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اصرار ما بر حکم الهی حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات مثل مفاسد اقتصادی نیست؛ از جمله کسانی که به دزدی ها و مفاسد اقتصادی گیر می دهند خاطبان نماز جمعه هستند و دستگاه قضا هم در برخورد با آن ها اقداماتی داشته است. بسیاری از بی حجابان زن و بچه های همان دزدها هستند.

وی گفت: نفس واژه حجاب اجباری ، واژه ای غلط و برای تخریب حجاب است، حجاب باید به عنوان واجب شرعی رعایت شود.

خاتمی با بیان اینکه اقدامات خودسرانه برای مبارزه با بی‌حجابی خلاف است، گفت: امروز مسئله حجاب از یک مسئله فرعی گذشته و به مسئله اصلی در جهان اسلام تبدیل شده است.

ادامه دارد….

پست بعدی

شناسایی دو مورد ابتلا به «بیماری ویروسی ماربورگ»

ج جولای 8 , 2022
اعتمادآنلاین| بیانیه "سازمان جهانی بهداشت" (WHO)، از کشف دو مورد احتمالی ابتلا به "بیماری ویروسی ماربورگ" (MBV) در غنا خبر داد. موارد کشف‌شده که در انتظار بررسی آزمایشگاهی بیشتر هستند، می‌توانند نخستین موارد این بیماری بسیار عفونی باشند که تاکنون در این کشور واقع در غرب آفریقا پیدا شده است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000