مخالفت هیأت هماهنگی شیعیان عراق با تمدید نخست‌وزیری الکاظمی

اعتمادآنلاین|

«کاظم الحیدری» عضو ائتلاف «دولت القانون» وابسته به کمیته هماهنگی شیعیان عراق معروف به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) در اظهاراتی بر عدم تمایل برای نخست‌وزیری مجدد «مصطفی الکاظمی» تأکید کرد.

​به گزارش فارس، بر اساس گزارش «القدس العربی»، وی گفت، برخی اسامی در داخل ائتلاف‌های سیاسی مطرح می‌شود، همچنین تعدادی از تحلیلگران به شیوه گمانه‎زنی، برخی افراد را نامزد نخست‌وزیری می‌دانند اما این امر درست نیست و هیچ نامی برای نخست‌وزیری آینده اعلام نشده است.

الحیدری افزود، برخی نام الکاظمی را به عنوان یک چهره قابل قبول جریان صدر معرفی می‌کنند اما این درست نیست و چارچوب هماهنگی هیچ چهره‌ای را برای این سمت معرفی نکرده است.

وی تأکید کرد، بیشتر ائتلاف‌ها از جمله دولت قانون تمدید نخست‌وزیری الکاظمی را قاطعانه رد می‌کنند.

چندی پیش، «محاسن الدلیمی» نماینده فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق هم تصریح کرد که اغلب فراکسیون‌های سیاسی، مخالف نخست‌وزیری مجدد مصطفی الکاظمی هستند زیرا دوران نخست‌وزیری او مملو از بحران‌ها و مشکلات متعدد بود.

الدلیمی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» گفت: «این مخالفت سیاسی و پارلمانی با نخست‌وزیری مجدد الکاظمی به دلیل رویکرد اشتباه او است. رویکردی که موجب ایجاد بحران‌های سیاسی و اقتصادی و عدم اتخاذ هیچ اقدامی برای حفظ حاکمیت ملی عراق در قبال دخالت‌های ترکیه و آمریکا شده است.

وی تصریح کرد: نخست‌وزیر آتی قطعا از چارچوب هماهنگی انتخاب خواهد شد و الکاظمی مجدد نخست‌وزیر نخواهد شد.

«علی الفتلاوی» دیگر عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نیز پیشتر گفته بود: وعده‌های نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق به مردم، بیانگر شکستن سیاست‌های اشتباهش است و طرف‌های سیاسی که تلاش می‌کنند تا از او حمایت کنند نیز، شکست‌خورده هستند.

از زمان اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق که مهرماه گذشته برگزار شد تا کنون، زمزمه‌های متعددی از خیز الکاظمی برای نخست‌وزیری مجدد در سایه بن‌بست سیاسی ایجاد شده در روند تشکیل دولت، شنیده می‌شود. وی از ۷ می ۲۰۲۰ در پست نخست وزیری عراق پس از کشمکشی چند ماهه در پی استعفای «عادل عبدالمهدی» کار خود را آغاز کرد. او سرپرست پیشین سرویس اطلاعات ملی عراق بود .

اما از همان زمان تاکنون، بارها چهره‌های سیاسی مختلف عراقی مخالفت خود را با تجدید نخست‌وزیری او اعلام و در عین حال از عملکرد دولت وی در سطوح مختلف به ویژه اقتصادی پس از تصمیمات متعددی که در دوران قدرتش اتخاذ کرده، انتقاد می‌کنند.

پست بعدی

دادگاهی در روسیه فعالیت کنسرسیوم خط‌ لوله کاسپین را به حالت تعلیق درآورد

پ جولای 7 , 2022
اعتمادآنلاین| بنابر تصمیم دادگاه منطقه پریمورسک نووروسیسک روسیه فعالیت کنسرسیوم خط‌لوله کاسپین از 5 ژوئیه به مدت 30 روز به حالت تعلیق درآمده است. ​به گزارش فارس، دلیل تعلیق در فعالیت کنسرسیوم خط لوله کاسپین شناسایی نقض‌های زیست محیطی در تاسیسات تولید آن توسط خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000