اتحاد دوباره واشنگتن و تل‌آویو برای مقابله با تهدیدات مشترک از جمله ایران/ بایدن مشتاقانه منتظر جشن مشارکت با اسرائیل است

اعتمادآنلاین|

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در تماس با لاپید، بر مقابله با تهدیدات مشترک ادعایی علیه واشنگتن و تل‌آویو، از جمله ایران تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای حل بحران فلسطین با مذاکره تاکید کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره این تماس تلفنی توضیح داد: «بلینکن به لاپید به‌خاطر تصدی پست جدیدش تبریک گفت. بلینکن بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده به شراکت واشنگتن و تل‌آویو، امنیت اسرائیل و مقابله با تهدیدات مشترک از جمله تهدیدات ایران تاکید کرد. وی همچنین بر حمایت ایالات متحده از راهکار دو دولتی از طریق مذاکره تاکید کرد».

طبق این بیانیه، بلینکن درباره سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی نیز گفت: «بایدن مشتاقانه منتظر است تا در سفر آتی خود، مشارکت ما با اسرائیل را جشن بگیرد».

لاپید پیشتر نیز از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه خواست تا طرح ۲۰۱۸ برای یک توافق هسته‌ای جدید ایران را مورد بازنگری قرار دهد و مدعی شد که بن‌بست دیپلماتیک فعلی، تهدید به یک رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا می‌کند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش خود به منظور به حاشیه بردن مذاکرات هسته‌ای ایران و راه‌اندازی جو منفی علیه جمهوری اسلامی را تشدید بخشیده است اما تاکنون در پیشبرد این اهداف ناموفق بوده است.

طبق این گزارش، علی‌رغم آن‌که رژیم صهیونیستی طرف مذاکرات هسته‌ای ایران نیست اما بارها ایران را به تلاش برای دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی متهم کرده است و لاپید نیز روز گذشته قبل از عزیمت به پاریس خواستار اتخاذ موضعی متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

پست بعدی

چرا مجمع تشخیص مصلحت بعد از فوت آیت‌الله هاشمی دچار انزوا شد؟/ ماجرای نامه‌بازی‌های احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص+ ویدئو

پ جولای 7 , 2022
اعتمادآنلاین| سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره نوع مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره پس از مرحوم آیت‌الله هاشمی، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نهاد بسیار مهمی است و حتی به‌لحاظ قانون اساسی مجمع فوق دولت، فوق مجلس، فوق شورای نگهبان به‌شمار می‌آید. قانون این اجازه را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000