فعال سیاسی اصولگرا : دولت همه تخم مرغ‌ها را در سبد روسیه نگذاشته ، روابط با ترکمنستان، پاکستان و آذربایجان را هم توسعه داده

فعال سیاسی اصولگرا : دولت همه تخم مرغ‌ها را در سبد روسیه نگذاشته ، روابط با ترکمنستان، پاکستان و آذربایجان  را هم توسعه داده

نامه نیوز نوشت: ابراهیمی گفت: کسانی که دولت را در حوزه سیاست خارجی تخریب می‌کنند طرفداران غرب هستند.

وضعیت ارتباط ایران و روسیه چگونه است؟ آیا یک ارتباط سازنده است یا آنکه فراتر از آن؟ این پرسش در روزهای اخیر و به ویژه پس از سفر علی باقری کنی به روسیه در میان کارشناسان و رسانه‌ها بیش از پیش مطرح است.

حسین ابراهیمی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «هم دولت اعلام کرده است و هم سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر این است که با همسایگان ارتباط خوبی داشته باشیم. در این میان روسیه یکی از همسایگان شمالی ما در دریای خزر است که منطق اقتضا می‌کند روابطی مناسب با این کشور داشته باشیم. دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل که تمام تمایلش نزدیک‌شدن به غربی‌ها بود، ضمن اینکه ارتباط را با غرب قطع نکرده اما از سر تأمین منافع ملی می‌کوشد روابطمان با روسیه را تقویت کند».

دولت همه تخم مرغ‌ها را در سبد روسیه نگذاشته است

بیشتر بخوانید:

او ادامه داد: «اگر روابط با روسیه قویت نمی‌شد، عملا امکان عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای میسر نمی‌شد. روسیه جزو پنج‌کشور دارای سهم از دریای خزر است و بیشترین سهم را هم دارد؛ پس باید ارتباطمان با این کشور تقویت شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «روسیه طرفدار آن است که ایران به منافعش برسد البته دولت همه تخم‌ مرغ‌ها را در سبد روسیه نگذاشته است و علاوه بر این کشور با کشورهای دیگر مانند ترکمنستان، پاکستان، آذربایجان و…روابطش را توسعه داده است و حتی اکنون مشغول مذاکره با عربستان هم هستیم. اصلا ایران تمایل دارد با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی ارتباطی منطقی داشته باشد اما با رعایت عزت ملی».

ابراهیمی در پایان درباره منتقدان سیاست خارجی دولت گفت: «کسانی که دولت را در حوزه سیاست خارجی تخریب می‌کنند طرفداران غرب هستند. خوب است اگر انتقاد سازنده از آنها بشنویم اما آنها به نوعی حافظ منافع غرب شده‌اند. سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست نه شرقی، نه غربی بوده است و اکنون هم همین سیاست در دستور کار است. ما تسلیم روسیه نیستیم اما حتما برای توازن قدرت در عرصه بین‌المللی با روسیه ارتباطمان را گسترش می‌دهیم و این به معنای نقض سیاست نه شرقی، نه غربی نیست».

۲۱۲۱۷

پست بعدی

آمریکا باید برای کمک به احیای توافق هسته‌ای، موضعی دوستانه‌تر اتخاذ کند

چ جولای 6 , 2022
اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌الملی مستقر در وین تصریح کرد اگر آمریکا واقعاً به احیای برجام متعهد است باید موضعی مفید‌تر و دوستانه‌تر اتخاذ کند. به گزارش فارس، وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، به توییت اخیر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000