تازه ترین آمار پرداخت تسهیلات طرح اشتغال روستایی

اعتمادآنلاین|

وام‌های پرداختی به ساکنین روستا در طرح اشتغال پایدار روستایی موجب رونق اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت شده و بستر ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار، زنان و روستاییان را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، طرح اشتغال پایدار روستایی به دنبال مجوز مجلس در برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به اجرا درآمد و مقرر شد معادل ریالی آن از محل منابع داخلی بانک‌ها به حساب موسسات عامل واریز شود.

بر این اساس به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری هزینه شود.

طبق گزارش‌ها، میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک‌های عامل در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، ۳۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۵۵۳۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص داشته است.

بررسی عملکرد شعب بانک در سراسر کشور بیانگر آن است که بیشترین تعداد طرح‌های مشمول پرداخت تسهیلات بانک متعلق به استان‌های خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی بوده است. همچنین این بانک در سال گذشته ۱۲۹ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۳ هزار میلیارد ریال به بخش تعاون پرداخت کرده است.

مطابق اساسنامه بانک توسعه تعاون ۷۰ درصد منابع بانک باید در قالب تسهیلات در اختیار شرکت‌های تعاونی و اعضای آن‌ها قرار گیرد.

کارشناسان تاکید دارند که توسعه تعاونی‌ها به تولید و توزیع عادلانه ثروت، رفاه اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از سرمایه های خرد مردمی منجر می شود.

به گزارش ایسنا، اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمدزایی برای خانوارهای روستایی و کاهش آمار بیکاری در این مناطق را فراهم می کند.

پست بعدی

معارفه هیئت امنای جدید مرکز گسترش سینمای مستند

س جولای 5 , 2022
هیات امنای تازه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی، معارفه شدند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000