هدف بعدی روسیه پس از تصرف کامل لوهانسک،‌ استان دونتسک خواهد بود

اعتمادآنلاین|

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که هدف بعدی روسیه پس از تصرف کامل لوهانسک،‌ استان دونتسک خواهد بود که بیشتر مناطق آن تحت کنترل نیروهای اوکراینی است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس منتشر شد، آمده است: نیروهای اوکراینی از لیسیچانسک عقب نشینی کرده اند و احتمالاً به مواضع دفاعی بازگشته اند. وزارت دفاع روسیه پیشتر مدعی شده بود که محاصره لیسیچانسک را تکمیل کرده و کنترل کامل شهر را بدست گرفته است.

این بیانیه با اشاره به اینکه «نبرد در داخل و اطراف شهر لیسیچانسک در هفته گذشته با پیشرفت مستمر نیروهای روسی تشدید شده بود» یادآور شد: این شهر آخرین مرکز عمده جمعیت باقیمانده در استان لوهانسک تحت کنترل اوکراین بود. اینک تمرکز روسیه به طور قطع روی تصرف استان دونتسک خواهد بود که بخش بزرگی از آن تحت کنترل نیروهای اوکراینی است.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: هم زمان با فرا رسیدن فصل برداشت محصول، تهاجم روسیه همچنان تأثیر مخربی بر بخش کشاورزی اوکراین دارد. جنگ باعث اختلال عمده در زنجیره تامین بذر و کود شده است که کشاورزان اوکراینی به آن متکی هستند.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: محاصره اودسا توسط روسیه همچنان صادرات غلات اوکراین را به شدت محدود می کند و به همین دلیل، بعید است که صادرات محصولات کشاورزی اوکراین در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۵ درصد از کل صادرات سال ۲۰۲۱ باشد.

وزارت دفاع انگلیس از ابتدای جنگ در اوکراین آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

پست بعدی

قالیباف اولین اولویت فوری کشور را اعلام کرد/ کشور از ناکارآمدی البته از نوع اشباع شده رنج می‌برد

د جولای 4 , 2022
ایسنا نوشت:رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان مدیری که بیش از ۵۰ سال در سطوح و حوزه‌های مختلف تجربه کسب کرده‌ام، می‌گویم که راه نجات کشور آموزش و پرورش است؛ معلمان نیز باید بدانند که بزرگترین بار مسئولیت بر دوش آنهاست.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000