کتابی درباره تناقض‌های بزرگ و موقعیت اجتماعی روحانیت

کتابی درباره تناقض‌های بزرگ و موقعیت اجتماعی روحانیت

کتاب «مسافر سنت در هزاره سوم»، نوشته محمدرضا زائری از همان اسمش تکلیف خود را با آدم معلوم می کند.

کتابی که قرار است با کتابی پر از تناقض روبرو باشی یا بهتر است این طور بگویم که قرار است کتابی بخوانی درباره «تناقض». تناقض قرار گرفتن یک روحانی پایبند به سنت ها در موقعیت های معمولی جامعه که گاه چنان از او دور است که خواننده را با این پرسش مواجه می کند که اگر خود او در این موقعیت قرار داشت چه واکنشی نشان می داد؟

تناقض دیگر به رفتارشناسی جامعه ای بر می گردد که بخشی از آن همچنان روحانیت را نماد اتکا به باورهای دینی می پندارد و نویسنده را به عنوان یک مرجع اجتماعی مذهبی برای راهنمایی و در نهایت رستگاری می پندارد و بخشی دیگر آن را تنها بواسطه پوشش نماینده سیاسی طبقه حاکم می پندارد.
درست از همین جاست که تناقض بزرگ بر صحنه می آید: «نقش روحانیت در جامعه امروز» که خود می تواند موضوع یک تحقیق اندیشمندانه و کاربردی در نجات موقعیت اجتماعی روحانیت شیعه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

مسافر هزاره سوّم
خاطرات فعال یک روحانی منتقد

کتابی درباره تناقض‌های بزرگ و موقعیت اجتماعی روحانیت

پست بعدی

پیش بینی نماینده سابق مجلس از آینده مذاکرات/ تیم مذاکره کنونی با تیم قبلی قابل قیاس نیست

د جولای 4 , 2022
نامه نیوز نوشت:احمد مازنی گفت: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها به دلیل رابطه نزدیکی که با آمریکا دارند، می‌توانند بر روند مذاکرات تأثیر سازنده داشته باشد و با همه احوال توافق دور از دسترس نیست.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000