نخست‌وزیر سوئد هم وعده استرداد ۷۳ نفر به ترکیه را رد کرد

اعتمادآنلاین|

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد امروز یکشنبه از رد ادعای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر «موافقت سوئد با استرداد ۷۳ تروریست» خودداری کرد.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر سوئد در جمع خبرنگاران در این باره گفت: من ۸ سال وزیر بوده ام و هرگز در این دوران در مورد آنچه در پای میز مذاکره گفته شده است، صحبت نکرده ام.

بنا به گزارش ها، سوئد و فنلاند پیش از نشست ناتو در مادرید با امضای تفاهم نامه ای با ترکیه، موافقت کردند که درخواست آنکارا برای استرداد افرادی که «تروریست» می نامد را بررسی کنند.

گزارش های منتشر شده همچنین بر این نکته تأکید دارد که سوئد و فنلاند نه تنها در تفاهم نامه خود با ترکیه، هیچ تعهدی برای استرداد افراد نداده اند؛ بلکه همواره اعلام کرده اند که این روند به نظر دادگاه های مستقل بستگی دارد.

به گزارش یورو نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پنج شنبه گذشته در پایان نشست سران ناتو در مادرید از «وعده سوئد» برای «استرداد ۷۳ تروریست» سخن گفت و تهدید کرد که آنکارا در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهداتش، مانع عضویت استکهلم در ناتو خواهد شد.

سوئد و فنلاند برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، موسوم به ناتو به موافقت ترکیه نیاز دارند.

با وجود این اندرسون که امروز در یک نشست خبری در جزیره گوتلاند حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سوئد برای پیوستن به ناتو چنین وعده ای به ترکیه داده است یا خیر، گفت: سوئد به قوانین ملی و بین المللی احترام می گذارد. هیچ تبعه سوئد مسترد نخواهد شد و تصمیم گیری بر عهده دادگاه های مستقل خواهد بود.

وی در ادامه گفت: اگر شما در فعالیت های تروریستی دخالت ندارید، جای نگرانی ندارید.

پست بعدی

کتابی به روش روزنامه‌نگاری تحقیقی

ی جولای 3 , 2022
نگاهی به کتاب «یک زمستان با کولبرها» نوشته صادق امامی، نشر سوره مهر. چاپ ۱۴۰۱. فراموشی من است یا خوش‌خوانی کتاب، نمی‌دانم… کتاب را اما دوباره خواندم. همان صفحات اول فهمیدم که قبل‌تر یک‌بار آن را خوانده‌ام، با خودم گفتم شاید در روزنامه گزارشی خوانده باشم… کتاب به نیمه نرسیده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000