انتقال تانکر رفع توقیف شده حامل نفت ایران به بندر پیرئیس

اعتمادآنلاین|

مقامات گارد ساحلی یونان گفتند که نفتکش با پرچم ایران که ماه آوریل توسط یونان توقیف شده بود روز شنبه پس از تایید مقامات یونانی برای آزادسازی آن به بندر «پیرئیس» یدک‌کش شد.

​به گزارش فارس، خبرگزاری «رویترز» شبانگاه شنبه به وقت تهران به نقل از یکی از مقام‌های یونان نوشت که این کشتی ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه به وقت محلی بندر «کاریستوس» را ترک کرد و انتظار می رود حدود ساعت ۱۰:۰۰ شب به وقت محلی به بندر «پیرئیس» برسد.

بیش از دو ماه است که نفتکش «لانا» با پرچم ایران نزدیک جزیره یونانی «اویا» لنگر انداخته است. مقامات یونانی در ماه آوریل، لانا و محموله نفتی آن را با ۱۹ خدمه روسی نزدیک سواحل اویا به دلیل تحریم‌ها توقیف کردند.

این تصمیم در ۱۰ ژوئن (جمعه ۲۰ خرداد) به دلیل مشکلات مربوط به مالکیت آنها لغو شد، اما تا هفته گذشته کشتی توسط یک شرکت دیگر به دلیل بدهی‌های مربوط به خدمات یدک کش توقیف شده بود. منابع یونانی گفتند که این نفتکش پس از پرداخت مبلغ بدهی رسما آزاد شد.

این گزارش حاکیست، پس از درخواست تجدیدنظر یک شرکت ایرانی در ۷ ژوئن، هیئت قضایی یونان حکم دادگاهی را که اجازه مصادره محموله از طرف ایالات متحده را می‌داد لغو کرد.

نفتکش «آیس انرژی» با پرچم لیبریا نفت خام نفتکش لانا با پرچم ایران را در سواحل «کاریستوس» انتقال می‌دهد.

خبرگزاری رسمی یونان شنبه گذشته گزارش کرد که نفتکش تحت پرچم ایران با نام «لانا» حرکت در دریا را آغاز کرد. خبرگزاری رسمی یونان نوشت که مالک‌های این کشتی بدهی خودشان را به یک شرکت یدک‌کش پرداخت کردند. شرکت یدک‌کش بعد از آنکه نفتکش مذکور در ماه آوریل با مشکلاتی در موتورش مواجه شد به آن خدمات ارائه داده بود.

پس از آنکه دولت یونان اقدام به توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های این کشور و تخیله محموله آن به درخواست آمریکا و انتقالش به نفتکشی دیگر کرد، جمعه شب ششم خرداد ماه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد. این دو کشتی در خلیج فارس، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند. هر دو کشتی با نام‌هایPrudent Warrior و Delta Poseidon و تحت پرچم یونان حرکت می‌کرده‌اند که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند.

پست بعدی

آتش‌سوزی در انبار ضایعاتی یک شرکت پتروشیمی در گلپایگان

ش جولای 2 , 2022
اعتمادآنلاین| منصور شیشه فروش در گفت‌وگویی با اشاره به حادثه آتش سوزی در استان اصفهان اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۶ به واحدهای امدادی گزارش شده است. به گزارش مهر، وی با بیان اینکه این حادثه در انبار ضایعات پسماند شرکت پتروشیمی قائد بصیر در سعیدآباد گلپایگان اتفاق افتاده است، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000