1411 پهپاد اوکراینی منهدم کرده ایم

اعتمادآنلاین|

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای در خصوص عملیات 24 ساعت گذشته ارتش این کشور در میدان نبرد اوکراین گزارش کرد و گفت که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، 226 هواپیمای اوکراینی با یکهزار و 411 پهپاد این کشور منهدم شده است.

به گزارش فارس و بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: «در مجموع از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، این تجهیزات تخریب و منهدم شده است: ۲۲۶ هواپیما، ۱۳۴ بالگرد، یکهزار و ۴۱۱ پهپاد، ۳۵۳ سامانه موشک ضدهوایی، سه هزار و ۸۷۳ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۶۹۹ سامانه راکت‌انداز چندگانه، سه هزار و ۹۴۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی».

با ورود جنگ اوکراین به ماه پنجم، تمرکز نیروهای روس همچنان بر روی منطقه دونباس بوده و به نوشته رویترز در ناحیه «لیسیچانسک» در حال پیشروی است. به گفته فرماندار این ناحیه، توپخانه روسیه از چند جهت در حال گشودن آتش بوده و سربازان روس نیز از جهات مختلف در حال پیشروی هستند.

یک مقام اوکراینی صبح جمعه اعلام کرد در اثر حمله موشکی روسیه به مواضعی در شهر اودسا ۱۷ غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر مجروح شده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» با اشاره به اینکه نمی‌تواند این اظهارات را تأیید کند به نقل از سخنگوی دولت محلی اودسا نوشت، در حمله روسیه به این شهر، یک موشک به ساختمان مسکونی ۹ طبقه‌ای اصابت کرده و امدادگران در حال بیرون آوردن افراد از زیر آوار هستند.

رویترز به نقل از این مقام اوکراینی افزود، موشک دیگری به یک مکان عمومی برخورد کرده که سه کشته و یک زخمی بر جای گذاشته است.

پست بعدی

افتتاح جشنواره فیلم لندن با یک داستان کودکانه

ج جولای 1 , 2022
اعتمادآنلاین| شصت و ششمین دوره از جشنواره فیلم لندن با نمایش اقتباس موزیکال کتاب «ماتیلدا» نوشته «رولد دال» افتتاح می‌شود. به گزارش ایرنا از گاردین، دوره آتی از جشنواره فیلم لندن با نمایش فیلم ماتیلدا ساخته متیو وارتشوس، کارگردان بریتانیایی، با بازی اما تامپسون، لاشانا لینچ و آلیشا ویر در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000