سفر هیأت نظامی یمن به اردن برای بررسی آتش‌بس

اعتمادآنلاین|

منابع خبری یمنی از سفر یک کمیته نظامی از صنعاء به اردن برای بررسی نقض آتش‌بس و نظارت بر آن خبر دادند.

به گزارش فارس، «یحیی عبدالله الرزامی» رئیس کمیته نظامی ملی یمن با اعلام این خبر، به شبکه المسیره گفت که «با طرفهای ذیربط، مسئله نقض نظامی [آتش‌بس] و بازگشایی جاده‌ها را بررسی خواهیم کرد».

الرزامی تأکید کرد که دولت نجات ملی، بر صلح و برخورد مثبت بر اساس توافق آتش‌بس نظامی و انسانی تأکید دارد.

یک کمیته نظامی یمنی هم خرداد ماه گذشته، از صنعاء برای بررسی نقض آتش‌بس و نظارت بر آن، به اردن سفر کردند. یک منبع در کمیته نظامی گفت: مشارکت صنعاء در گفت‌وگوهای امان به معنای اهتمام آن به صلح و تعامل مثبت با آتش‌بسی است که به همت سازمان ملل برقرار شده است، علیرغم اینکه طرف مقابل از اجرای بسیاری از مفاد آن فرار می‌کند.

این منبع بر پایبندی به اصول موضع ملی و هر آنچه که عزت، حاکمیت و استقلال یمن را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته(۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از و به فرودگاه صنعاء خبر داده بود.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان اینکه مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

پست بعدی

گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و رئیسی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی

پ ژوئن 30 , 2022
اعتمادآنلاین| «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امشب (پنج‌شنبه) با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد. به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، امیر قطر و رئیسی در این تماس تلفنی، درباره مهمترین تحولات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. تمیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000