همه مردم در «جنگ‌شناختی» آماج تهدید دشمن هستند اما «خواص» بیشتر

اعتمادآنلاین|

حمیدرضا مقدم‌فر در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مسجد جامع شهرکرد با بیان ویژگی‌ها و خصوصیات شهید بهشتی و نقش ایشان به عنوان یک استوانه برای نظام، به زوایایی از زندگی شهید استکی از شهدای هفتم تیر و نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در جریان بزرگداشت واقعه 7 تیر و شهادت 72 تن از بزرگان انقلاب در این حادثه، باید پدیده شومِ نفوذ در انقلاب اسلامی را مرور کنیم، حربه‌ای که نظام سلطه از اول انقلاب تا امروز در مقابل ملت ایران و انقلاب استفاده کرده است.

به گزارش تسنیم، مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نفوذ یک حربه موثر برای دشمن است، افزود: نفوذ امروز با نفوذ دهه شصت متفاوت است، امروز عرصه نفوذ بسیار سخت‌تر، متنوع‌تر، متکثرتر و پیچیده‌تر بوده که شناخت آن سخت‌تر است. ذات نفوذ ناشناختگی است و امروز این ناشناختگی بسیار قوی‌تر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: یک شکل از نفوذ فیزیکی است اما شکل دیگر آن، نفوذ فکری و نرم‌افزاری است که در ابعاد مختلف ‌نفوذ "اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی تجلی می‌یابد.

وی با بیان اینکه سازمان «مجاهدین» وقتی به سازمان «منافقین» تبدیل شد که گرفتار «نفوذ فکری » شد، تصریح کرد: ریشه انحراف و التقاط این سازمان را باید در همین مسئله مهم جستجو کرد و ریشه اصلی آسیب‌پذیری آنها نیز «رویگردانی از اسلام» تحت تأثیر «نفوذ تفکرات انحرافی و التقاطی» بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه آنها با اصل دانستن مبارزه و به بهانه این که «اسلام» مکتب مبارزه نیست و کارنامه «مارکسیسم» در امر مبارزه درخشان‌تر است و با پذیرش این که «مارکسیسم» مکتب مبارزه است در دام استبداد و استکبار افتادند، خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی از این تغییر استقبال کرد چرا که با طرح موضوع مارکسیسم اسلامی زمینه‌های برخورد با مبارزان واقعی را فراهم آورد و توانست موج مخالفت‌های شخصیت‌های دینی را در باره برخورد با مبارزین مهار کند.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا نیز که خطر شوروی را در همسایگی ایران جدی می دانست توانست به این بهانه ایران را به سنگری مقابل شوروی تبدیل کند، ادامه داد: منافقین تحت تأثیر این «نفوذ فکری» پس از انقلاب اسلامی نیز در خدمت استبداد و استکبار برآمدند و کارنامه سیاهی از خود بر جا گذاشتند.

وی اضافه کرد: اگر چه آنها با «نفوذ فیزیکی» در بخش‌های مهم و حساس نظام نوپای اسلامی برای انقلاب مشکل‌ساز شدند اما خسارت‌بارترین خیانت و جنایت آنها حذف چهره‌هایی بود که نه تنها خطر «نفوذ فکری» آنها را به درستی تشخیص داده بودند بلکه از صلاحیت و توانمندی خاصی برای تقابل با آنها و بر هم زدن شیرازه تفکرات انحرافی و التقاطی آنها برخوردار بودند.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: حذف و ترور متفکرانی که حاملان اسلام ناب محمدی(ص) بوده و توانسته بودند جریان رود خروشان معارف اسلامی را در جامعه جاری کنند و اقشار مختلف و مخصوصا جوانان را تحت تعلیم و تأثیر خود قرار دهند از مهم‌ترین خیانت‌ها و جنایت‌های آنهاست.

وی با بیان اینکه ترور شهید مطهری، شهید بهشتی، امامان جمعه و اقدام ناکام آنان در ترور مرحوم هاشمی و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این منظر قابل بررسی و تأمل است، تاکید کرد: منافقین تحت تأثیر آن «نفوذ فکری» تبدیل به پیاده نظام و مزدوران صدام شدند و علیه ملت خود وارد جنگ شدند که در کمتر گروه‌های مخالفی در نظام های سیاسی دنیا این نوع رفتار مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه تأمل در مسئله انحراف و التقاط سازمان منافقین در وضعیت امروز، ما را به اهمیت «جنگ شناختی» که رهبر معظم انقلاب اسلامی همگان را به آن توجه داده‌اند، رهنمون می‌کند، تصریح کرد: اگر چه همه مردم در «جنگ‌شناختی» آماج تهدید دشمن هستند اما «خواص» جامعه بیشتر و پیشتر از آحاد مردم در نقطه کانونی تهاجم دشمن در جنگ شناختی قرار دارند چرا که در جنگ شناختی خواص در معرض «نفوذ فکری» دشمن قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آنها با رویگردانی از دارایی‌های معرفتی و سرمایه‌های معنوی خود یا به عقب برمی‌گردند یا اسیر تجدد طلبی برای نیل به آینده مطلوب می‌شوند، اظهار داشت: این خواص در کوتاه مدت خود به «عامل نفوذ» دشمن در جنگ شناختی تبدیل می‌شوند و قرآن به ما هشدار می‌دهد که این نفوذی‌ها دو کار مهم را در خدمت به دشمن انجام می‌دهند اول اینکه ایجاد هراس از دشمن، بزرگنمایی قدرت دشمن و توجیه تسلیم‌پذیری در برابر او و دوم ایجاد نا امیدی در جبهه حق.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به آیه الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ (173 آل عمران) افزود: خداوند می‌فرمایید اینها کسانی بودند که (بعضی از) مردم، به آنان گفتند: «مردم [= لشکر دشمن] برای (حمله به) شما اجتماع کرده‌اند؛ از آنها بترسید!» اما این سخن، بر ایمانشان افزود؛ و گفتند: «خدا ما را کافی است؛ و او بهترین حامی ماست.» إِنَّمَا ذَلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءَهُ … / آل عمران 175 این فقط شیطان است که پیروان خود را (با سخنان و شایعات بی‌اساس،) می‌ترساند. الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ … (بقره 268) شیطان، شما را (به هنگام انفاق،) وعده فقر و تهیدستی می‌دهد؛ بنابراین باید هشیار بود.

وی با بیان اینکه خواصی که تحت تأثیر «نفوذ فکری» دشمن در جنگ شناختی قرار گرفته‌اند آحاد جامعه را به دو ناکجا آباد ‌«ارتجاع» و «جاهلیت مدرن» می‌کشانند، گفت: هر دو همچون دو لبه تیز قیچی «اسلام‌سیاسی» و «وحدت و انسجام ملی حول ارزش‌های انقلابی» را هدف قرار داده‌اند که اگر دیر بجنبیم با انهدام نظام ارزشی جامعه و هنجارشکنی‌‌های فکری و عملی آوار سبک و فرهنگ غربی را بر تمامی زوایای زندگی ما فرو خواهند ریخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: مقابله تمام عیار آنها با همه‌گیری سرود «سلام فرمانده» و استقبال و دست‌افشانی و پایکوبی آنها از اجتماع ساختارشکنانه برخی از نوجوانان فریب‌خورده در بلوار شهید چمران شیراز را باید نمونه‌های هشدار‌دهنده‌ای از «نفوذی‌های» جدید و «ترور‌های» نرم‌افزاری آنها به حساب آورد.

وی با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز یک تنه در برابر این نفوذی‌ها ایستاده است، متذکر شد: علت افزایش موج حملات و تهاجماتی که ناجوانمردانه به ایشان می‌شود این است که او آحاد جامعه اسلامی را به ندای قرآنی « حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ » دعوت می کند؛ همان ندایی که باعث شکست جنگ شناختی دشمنان در جنگ احد علیه پیامبر اکرم(ص) شد و امروز نیز سایه شکست را بر سر دشمنان انقلاب اسلامی افکنده است.

پست بعدی

یک ماه پس از اعلام مخالفت رهبری با این گونه حرکت ها / تندروها مراسم بزرگداشت شهید صدوقی را هم به آشوب کشیدند

پ ژوئن 30 , 2022
جماران نوشت : «تندروها» در یزد در میانه سخنان مسیح مهاجری، با فریاد زدن حرمت این مراسم را نگه نداشتند و باعث شدند سخنران مراسم مجبور شود سخنان خود را نیمه کاره رها کند و از منبر مسجد حظیره پایین بیاید!

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000