اسرای بیمار در معرض مرگ تدریجی قرار دارند

اعتمادآنلاین|

مرکز مطالعات اسرای فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به خطرات واقعی پیش روی زندگی اسرای بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی در سایه تداوم سیاست اهمال پزشکی در حق آنها، اعلام کرد، احتمال دارد سرنوشت ده‌ها تن از آنها در صورت عدم آزادی یا عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی واقعی، شهادت در داخل زندان‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، در همین رابطه، ریاض الاشقر، مدیر مرکز مطالعات اسرای فلسطین، خاطرنشان کرد، اسرای مبتلا به بیماری‌های مزمن در زندان‌های رژیم صهیونیستی که تعداد آنها بیش از ۱۶۰ تن هستند، در معرض مرگ تدیجی قرار دارند و در سایه درد و رنج اسرای فلسطینی از شرایط بهداشتی و سلامتی بسیار خطرناک و عدم ارائه هرگونه مراقبت پزشکی یا درمان مناسب، آنها هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

الاشقر در ادامه افزود، بیش از ۷۰۰ اسیر بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی وجود دارند که از میان آنها ۱۶۰ اسیر از بیماری های تقریبا خطرناک از جمله سرطان، نارسایی کلیوی، بیماری قلبی، آتروفی عضلات، سکته، بیماری قند، فشار خون و سایر بیماری‌ها رنج می‌برند و تعداد اسرای مبتلا به بیماری‌های خطرناک روز به افزایش است.

وی همچنین تصریح کرد، بیشتر اسرای فلسطینی با توجه به وخامت شرایط بازداشتشان در زندان‌های اسرائیلی چه در طول دوره تحقیق و بازجویی به دلیل اینکه در سلول‌های تنگ بازداشت می‌شوند که حداقل شرایط بهداشت عمومی وجود ندارد و چه پس از انتقال آنها به زندان‌ها که کادرهای پزشکی متخصص در دسترسشان نیست، با اوضاع سخت بهداشتی رو به رو هستند.

الاشقر، اشغالگران را به عملیات کشتار دسته جمعی اسرای بیمار متهم و اعلام کرد، تاخیر عمدی در انجام برخی معاینات، آنالیزها و عمل‌های جراحی منجر به تشدید بیماری اسرا شده است.

حدود یک سال پیش هیئت اسرای فلسطینی در گزارشی اعلام کرد، حدود ۷۰۰ اسیر بیمار وجود دارد که از میان آنها ۳۵ تن از موارد سخت رنج می‌برند و ۱۰ اسیر مبتلا به بیماری کشنده هستند.

پست بعدی

شفیعی کدکنی در کنار مزار استاد آواز ایران/ عکس

چ ژوئن 29 , 2022
محمدرضا شفیعی کدکنی در سفری سر مزار مرحوم محمدرضا شجریان رفت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000