کلاهبرداری از ۲۰۰ نفر در پوشش فروش سوالات کنکور و امتحان نهایی

اعتمادآنلاین|

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا از دستگیری دو نفر که اقدام به کلاهبرداری درقالب فروش سئوالات کنکور و امتحانات نهایی کرده بودند، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی نوروزی دراین باره گفت: با نزدیک شدن به ایام برگزاری امتحانات نهایی و آزمون‌های کنکور، فعالیت مجرمان سایبری تحت عنوان فروش سئوالات کنکور و آزمون‌های نهایی افزایش یافته است، در همین راستا برابر رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های فعال در این حوزه پایش و شناسایی عاملان و گردانندگان آن‌ها در دستورکار پلیس فتا قرار گرفته است.

وی افزود: طی بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا، دو نفر از گردانندگان کانال‌های فعال در حوزه فروش سئوالات کنکور و امتحانات نهایی مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی مراجع قضائی در دو استان مختلف دستگیر شدند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ادامه داد: این افراد در بازجویی‌های انجام شده به کلاهبرداری از حدود ۲۰۰ نفر از داوطلبان و خانواده‌های آنان در قالب فروش سئوالات امتحان نهایی و کنکور اعتراف کردند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی افزود: اقدامات پلیس فتا در زمینه برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه در این حوزه به صورت ویژه در دستورکار واحدهای این پلیس قرار دارد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه فعالیت هرگونه تارنما، صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی پیرامون فروش سئوالات امتحانات نهایی و کنکور صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده و نمونه‌های موجود در کانال ها مربوط به سئوالات سال‌های قبل و با انگیزه جلب اعتماد کاربران است؛ لذا اکیداً توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به این تبلیغات توجه نکنند.

پیش از این سردار مهدی حاجیان، سخنگوی پلیس نیز از دستگیری پنج نفر در این زمینه خبر داد و در پاسخ به پرسش ایسنا درباره فروش سوالات کنکور در فضای مجازی گفته بود: «پنج نفر که ادعای کاذبی در خصوص فروش سوالات کنکور داشته و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند. در این خصوص لازم است شهروندان هشیار باشند و بدانند که ادعاهایی که درباره فروش سوالات کنکور مطرح می‌شود، کذب است.»

پست بعدی

بازار سهام آسیا سقوط کرد

چ ژوئن 29 , 2022
اعتمادآنلاین| ترس از رکود اقتصادی ناشی از افزایش شدید نرخ بهره با هدف مبارزه با تورم فزاینده، بازارهای آسیایی را در روز چهارشنبه دچار رکود کرد و افت شدید وال استریت را دنبال کردند. به گزارش ایسنا، فروش هنگفت، بیش از یک هفته‌ افزایش در سرتاسر جهان رخ داد که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000