دفع زباله‌های کرونایی به معضل جدید چین تبدیل شد

اعتمادآنلاین|

دولت چین این روزها با معضل نحوه دفع زباله‌های مربوط به مقابله با ویروس کرونا مواجه شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، ماموران چینی که ملبس به گان‌های عایق هستند روزانه میلیون‌ها تست «پی‌سی‌آر» استفاده می‌کنند و بعد از آن این تست‌ها به سطل زباله انداخته می‌شوند، همین مساله باعث انبار شدن حجم زیادی از زباله‌های بیمارستانی و کرونایی شده است.

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل این مشکل نوع راهبرد چین در به صفر رساندن ابتلا به کووید است که از زمان آغاز شیوع این بیماری به هر بهایی به دنبال تحقق آن است.

چینی‌ها با قرنطینه کردن مناطق وسیع و تست‌های فراگیر می‌کوشند از سرازیر شدن بیماران به بیمارستان‌ها جلوگیری کنند به ویژه که بسیاری از افراد مسن در این کشور همچنان حاضر به واکسیناسیون نیستند.

امروز ابزارهای آزمایش پی‌سی‌آر حجم زیادی زباله به وجود آورده‌اند که دفع آنها بار اقتصادی زیادی بر دوش مسئولین این کشور گذاشته است.

یک کارشناسان زیست‌محیطی در یکی از دانشگاه‌های شانگهای در این باره می‌گوید: حجم زباله‌ای که در این دوران بیمارستان‌ها تولید کردند احتمالاً در تاریخ بشریت بی‌سابقه بوده است.

او می‌افزاید: با اعلام ابتلای چند ۱۰ نفر در روز، صدها میلیون نفر تحت تست پی‌سی‌آر قرار می‌گیرند و این کار موجب تولید حجم زیادی زباله می‌شود که دفع بهداشتی آنها بسیار هزینه‌بر است و نگهداری آن به همین شکل موجب آلودگی خاک و منابع آبی می‌شود.

پست بعدی

ثبت یک مورد فوت بر اثر وبا در عراق

چ ژوئن 29 , 2022
اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت بهداشت عراق گفت: روز گذشته (سه شنبه) اولین قربانی وبا ثبت و ۱۷ مورد ابتلای جدید نیز طی ۲۴ ساعت گزارش شد. به گزارش ایسنا، گفته شده از آغاز سال جاری در مجموع ۷۶ مورد ابتلا به وبا در عراق ثبت شده است. آخرین شیوع گسترده وبا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000