افزایش صادرات با گسترش روابط با تاجیکستان

اعتمادآنلاین|

حمیدرضا ایزدی دوشنبه ۶ تیر در حاشیه حضور هیئت تجاری تاجیکستان در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به ارائه پتانسیل و توانمندی‌های شیراز در حوزه صنعت و به ویژه نفت و گاز و پتروشمی به هیئت کشور تاجیکستان بیان کرد: در بحث صنعت، فارس در کشور رتبه ۴ است.

به گزارش ایسنا، او افزود: آمادگی داریم تا نسبت به ارائه توانمندی‌ها و کمکپها در این حوزه در بخش صادراتی با کشور تاجیکستان همکاری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: هدف اصلی این است که بتوانیم سهم صادرات استان و کشور را به تاجیکستان افزایش دهیم.

او عنوان کرد: ارتباط ایجاد شده و امید است بتوانیم با کشورهای همسایه مراودات خوبی داشته باشیم و میزان صادرات را در صنایع پالایشگاهی، غذایی، خودرویی و نفت و گاز افزایش دهیم.

شیراز علاوه بر مرکز فرهنگی، مرکز صنعتی هم است

بختیار شریفی، قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژی‌های نو تاجیکستان با اشاره به اینکه شیراز تا امروز به عنوان مرکز فرهنگی شناخته شده است، عنوان کرد: اما با بازدید از پروژه‌ها متوجه شدیم نه تنها شیراز مرکز فرهنگی است بلکه مرکز صنعتی هم است.

او ابراز خرسندی کرد که مردانی بزرگ در شیراز و صنایع آن فعالیت کرده اند و تاریخ گواه این است که در در کنار فرهنگ و هنر شیراز، صنعت قرار دارد.

شریفی با بیان اینکه وضعیت همکاری با پالایشگاه شیراز قابل قبول است، عنوان کرد: همچنین استحصال و فروش محصولات نیز قابل قبول است و اطمینان دارم می توانیم از تجربه متخصصین پالایشگاه در کشور تاجیکستان بهره بگیریم.

به زودی صادرات محصولات نفت و گاز به تاجیکستان آغاز می‌شود

شریفه خدابخش؛ معاون وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان نیز در بازدید از پالایشگاه شیراز گفت: پالایشگاه بزرگ در شهری بزرگ است و اطمینان به همکاری با پالایشگاه شیراز و واردات فراورده های نفتی و نفت خام از کشور همسایه خود داریم.

او با اشاره به نیازمندی واردات صنایع نفت و گاز ایران به کشور تاجیکستان بیان کرد: آنچه ما تولید می‌کنیم ذره‌ای از تولیدات شما است و نیاز و احتیاج به همکاری با شما داریم و در روزهای نزدیک همکاری را آغاز خواهیم کرد و در این راستا با کشور ایران نیز سازش نامه هم داریم.

اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن توان فنی و مهندسی پالایشگاه شیراز به تاجیکستان

در ادامه حمیدرضا دهقان، مدیر شرکت پالایش نفت شیراز گفت: می‌توانیم همکاری خوب و در خور دو کشور با توجه به پیشینه تاریخی که داریم داشته باشیم.

او با بیان اینکه در زمینه تامین قیر، نفت سبک و سنگین و فراورده‌های ویژه برای صادرات با کشور تاجیکستان آمادگی همکاری داریم، خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه خدمات فنی مهندسی توان خوبی در پالایشگاه شیراز داریم.

دهقان با ارائه مباحث تخصصی در حوزه خدمات فنی با کارگاه های قوی و توان ساخت تجهیزات، گفت: بزرگترین و قوی ترین تجهیزات را در پالایشگاه شیراز داریم و در زمینه های مختلف اماده همکاری‌های هستیم.

او با اشاره به قدمت ۵۰ ساله پالایشگاه شیراز و با اشاره به ۱۵ سال کار بدون حادثه گفت: پالایشگاه شیراز ۵۰ میلیون ساعت بدون وقفه کار کرده و ۲۷۰ قطعه محصولات دانش بنیان ساخته ایم و علی رغم تحریم‌ها پالایشگاه فعال است.

پست بعدی

روسای جمهوری آمریکا و چین به زودی گفت‌وگو می‌کنند

د ژوئن 27 , 2022
اعتمادآنلاین| «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در حاشیه نشست سران گروه هفت در آلمان، بدون اشاره به شکل یا تاریخ تماس تلفنی روسای جمهور ایالات متحده و چین گفت که «در هفته‌های آینده فرصت گفت‌وگو و تبادل نظر برای دو طرف فراهم خواهد شد». به گزارش ایسنا، وی با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000