آتش‌سوزی مهیب در پایگاه آمریکا در غرب عراق

اعتمادآنلاین|

منابع خبری عراقی از وقوع آتش‌سوزی مهیب در پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در غرب عراق خبر دادند.

​به گزارش فارس، کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که این آتش‌سوزی در پایگاه هوایی «عین الاسد» در استان الانبار رخ داد و بخش زیادی از آن، طعمه حریق شده است.

صابرین نیوز همچنین خبر داد که در جریان این آتش‌سوزی ۳۰ تریلر مسافرتی، سوخته است. این تریلرها متعلق به هنگ نخست الانبار در مبارزه با تروریسم و نیروهای ناتو بوده است.

شبکه خبری الرابعه هم به نقل از یک منبع امنیتی، ضمن تأیید این آتش‌سوزی خبر داد که نیروهای اطفای حریق توانستند این آتش را خاموش کنند. این منبع گفت که آتش‌سوزی در محل استراحت و خواب نیروها در داخل پایگاه صورت گرفت.

این منبع با بیان اینکه این آتش‌سوزی هیچ تلفاتی در پی نداشته است، مدعی شد که حادثه به خاطر اتصالی برق رخ داده است.

این در حالی است که پایگاه آمریکاییها اردیبهشت ماه گذشته هدف حملات راکتی قرار گرفت. این حملات را چهار راکت صورت گرفته بود. گروه مقاومت موسوم به «فصیل المقاومة الدولیة» (گروه مقاومت بین المللی) هم مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در همین ارتباط، ائتلاف آمریکا، نوزدهم فرودرین ماه گذشته، از حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد خبر داد و گفت که یک پهپاد مسلح، وارد حریم عین الاسد شد. با این حال، ائتلاف مدعی شد که پدافند هوایی آمریکا توانسته این پهپاد را سرنگون کند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که برخی منابع خبری، بامداد همان روز از حمله چند پهپاد به عین‌الاسد خبر دادند. این حملات از سمت صحرای کبیسه انجام شده بود. در ماه‌های گذشته حملات علیه محل استقرار نظامیان آمریکایی و کاروان‌های لجستیکی این کشور در عراق و سوریه تشدید شده است.

بغداد و واشنگتن در ۲۶ ژوئیه گذشته، به توافق رسیدند که نیروهای رزمی ایالات متحده با آغاز سال جاری میلادی از عراق خارج شوند و تنها تعدادی از نیروهای آمریکایی (که شمار آن مشخص نشده است) برای مشاوره و آموزش نیروهای عراقی باقی بمانند.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به درخواست دولت عراق برای مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه ۳۰۰۰ نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد. پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور، آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد. هرچند که مقامات مسئول عراقی از خروج نظامیان آمریکایی خبر داده‌اند.

مقامات آمریکایی نیز اظهارات ضد و نقیضی در این خصوص مطرح کرده‌اند. در حالی که برخی مقامات از گفت‌وگوی جدی با مقامات عراق برای خروج نیروهای رزمی از عراق سخن گفته‌اند مقام‌های دیگری از جمله ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» گفته‌اند واشنگتن شمار نیروهای خود در عراق را کاهش نخواهد داد.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

پست بعدی

هزینه اجاره ماشین عروس چینی چقدر است؟

د ژوئن 27 , 2022
این روزها اجاره ماشین عروس و گل آرایی آن در شب‌های عروسی به اقدامی تشریفاتی بدل شده است و نرخ‌های بالای اجاره ماشین عروس، گل‌آرایی و حتی در برخی موارد کرایه اسکورت ماشین عروس، شهروندان را در انجام این کار ناتوان کرده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000