آماده باش 30 هزار نیروی ناتو / روسیه تهدید جهاهنی شده است؟

اعتمادآنلاین|

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری در آستانه نشست آخر هفته ناتو در «مادرید» تصریح کرد که این ائتلاف در صدد است شمار نیروهای آماده‌باش کامل خود را به بیش از ۳۰ الی ۴۰ هزار تن افزایش دهد.

​به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه «آی تی وی»، دبیرکل ناتو با اشاره به نشست آخر هفته این ائتلاف تصریح کرد که قصد دارند با موضوع ارائه حمایت‌های نظامی بیشتر به اوکراین در نشست مادرید موافقت کنند.

استولتنبرگ گفت که اعضای ناتو در خصوص یک «بسته کمکی تقویت‌شده» به اوکراین، از جمله سیستم‌های ارتباطی امن و ضد هواپیماهای بدون سرنشین توافق خواهند کرد.

این مقام دفاعی در تشریح دستورکار نشست آتی ناتو گفت: «ناتو در اجلاس سران از روسیه به عنوان "مهم‌ترین و مستقیم ترین تهدید برای امنیت ناتو" نام خواهد برد».

وی همچنین گفت که ناتو همچنین قصد دارد که نیروهای واکنش سریع را از ۴۰ هزار نیرو به ۱۰۰ هزار نیرو افزایش دهد و انبارهای تسلیحاتی در جناح شرقی ایجاد خواهد کرد و نیروهایی را تشکیل خواهد داد که به طور خاص برای عملیات در این منطقه طراحی شده‌اند.

استولتنبرگ همچنین گفت: «ناتو برای حمایت از اوکراین برنامه‌ای از جمله تجهیز مجدد ارتش این کشور به تسلیحات ناتو اتخاذ خواهد کرد».

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی مطرح شده است که امروز یک روزنامه اسپانیایی اعلام کرده سران کشورهای عضو ناتو قصد دارند در نشست این هفته، گسترده‌ترین استقرار نیرو در اروپا از زمان جنگ سرد را مطرح کنند.

روزنامه «اِل پاییس» روز یکشنبه نوشت، در نشست سران ناتو در شهر مادرید، برخی متحدان شرقی قصد درخواست افزایش نیرو در حد لشکر را دارند. (جزئیات بیشتر)

کشورهای عضو ناتو در نشست سال ۲۰۱۶ در ورشو نیز بر سر افزایش نیروهای نظامی حاضر در شرق اروپا از جمله در لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی به توافق رسیدند.

طی ماه‌های گذشته و در پی حمله روسیه به اوکراین نیز آمریکایی‌ها شمار نیروهای خود در اروپا را از ۷۰ به ۱۰۰ هزار نفر رسانده‌اند.

در نشست مادرید، علاوه بر تقویت نیروهای ناتو برای مقابله احتمالی با روسیه، جلب رضایت ترکیه برای عضویت سوئد و فنلاند و ایجاد سازوکاری برای مقابله با افزایش قدرت نظامی چین نیز در دستور کار قرار دارد.

پست بعدی

تعطیلی دو هفته‌ای جلسات مجلس از هفته آینده

د ژوئن 27 , 2022
اعتمادآنلاین| جلسات صحن و کمیسیون‌های مجلس از هفته آینده به مدت دو هفته تعطیل می‌شود. به گزارش فارس، جلسات صحن و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از هفته آینده به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود. براین اساس اولین جلسه علنی مجلس پس از تعطیلات یکشنبه 26 تیرماه برگزار خواهد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000