نظریه ولایت فقیه باعث حیات مجدد اسلام و عزت امت اسلامی شده/امیدواریم در این مسیری که انقلاب تعیین کرده عاقبت بخیر شویم

اعتمادآنلاین|

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در همایش قوه قضاییه که با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و رییس قوه قضاییه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امیدواریم در این مسیری که انقلاب تعیین کرده است، پایدار و ثابت قدم باشیم و عاقبت بخیر شویم. همچنین درود می‌فرستیم به روح پر فتوح همه شهدا به خصوص سید شهدای انقلاب اسلامی، شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و شهدای عزیز قوه قضاییه و بسیار از شهدای که شاید نام آنها را ندانیم و آنها گمنام در مناطق محروم در مناطق ناامن و در شرایط سخت صادقانه و حق مدارانه قضاوت کردند و به توفیق شهادت رسیدند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دقت نظر رهبر معظم انقلاب در انتصابات قوه قضاییه افزود: این روند تحول در حرکت قوه قضاییه دیده می‌شود که جا دارد از ریاست محترم قوه قضاییه حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای اژه‌ای تقدیر و تشکر کنم. عزیزی که بیش از ۴۰ سال در این مجموعه خدمت کردند و از قضات برجسته و برتر و نمونه کشوری هستند و در سلسله مراتب قوه قضاییه، همه مسیر را طی کردند و امروز در تار و پود این قوه آشنا هستند. همچنین روحیات حق طلبانه و حق مدارانه‌ای را همراه با آزادگی در تصمیم گیری و مدیریت حفظ کردند که برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

وی اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در چله دوم انقلاب سند تحول ما است و باید با تجربه گذشته رو به آینده حرکت کنیم. یکی از ویژگی‌های شهید بهشتی این بود که به هرآنچه که معتقد بود، می‌گفت و خودش را هم ملزم به عمل آن می‌دانست. شهید بهشتی در حوزه دانش گسترده بود و تجربیات انباشته‌ای هم داشت.

رییس قوه مقننه، شهید بهشتی را بر مسیر انقلابی گری مبتنی بر عقلانیت و عدالت دانست و افزود: شهید بهشتی هم مشی مردمی داشت هم حداکثر جذب و حداقل دفع را در خود پرورش داده بود. وقتی کلام یا یادداشت‌های شهید بهشتی را گوش می‌کنیم و می‌بینیم،‌ پی به قدرت اغنا سازی این مرد می‌بریم و همین ویژگی‌ها بود که شهید بهشتی را خار چشم دشمنان انقلاب کرد.

قالیباف تاکید کرد: اصرار شهید بهشتی بر همین باورها و ارزش‌ها او را به شهادت رساند. شهید بهشتی هم در دوران زندگی مظلوم و مقتدر بود و هم مظلومانه به شهادت رسید و شخصیت بزرگی را انقلاب اسلامی، ملت عزیز و امام راحل از دست دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرف و کلام شهید بهشتی در اداره جامعه، گفت: شهید بهشتی اعتقاد داشت که هیچ تبلیغی به اندازه ساختن یک جامعه نمونه، موثر و صاحب نفوذ نخواهد بود. شهید بهشتی معتقد بود که سخن گفتن بس است و به میزانی باید سخن بگوییم که می‌خواهیم روش عمل خود را بیان کنیم. این بیان و باور شهید بهشتی بود.

وی یادآور شد: البته امروز ما بر اساس یک نظریه سیاسی که حضرت امام راحل رضوان الله علیه به آن تاکید داشتند و آن مبتنی بر ولایت فقیه بود، حکومت و یک نظام سیاسی را برپا داشتیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز مبتنی بر این نظریه و برخاسته از اسلام سیاسی است که حضرت امام تبیین کردند و این نظام سیاسی باعث حیات مجدد اسلام و عزت امت اسلامی شده است.

ادامه دارد…

پست بعدی

مشاهده ۲ پلنگ ایرانی در استان بوشهر

د ژوئن 27 , 2022
اعتمادآنلاین| فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی، حضور دو پلنگ در این منطقه را ثبت و ضبط کرده است. به گزارش ایسنا، فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به کوشش‌ها و سختکوشی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000