اختلاسی در کار نبود

اعتمادآنلاین|

بانک دی با صدور اطلاعیه‌ای در مورد ابهامات به وجود آمده درباره انتشار برخی اخبار منتشر شده در شبکه‌های خبری و فضای مجازی درباره شرکتهای زیرمجموعه بانک شفاف‌سازی کرد.

به گزارش ایسنا، بانک دی در این اطلاعیه آورده است: در سنوات گذشته، برخلاف دستورالعمل ها و مقررات بانک مرکزی، بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد ریال منابع سپرده گذاران از محل بدهکاران موقت و بصورت علی الحساب در اختیار تعداد محدودی از شرکت های گروه قرار گرفته بود که به دفعات در گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک نیز به آن اشاره شد. در سال ۱۳۹۹ به استناد تکالیف مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده این بانک، تمامی مطالبات موصوف در چارچوب عقود اسلامی به تسهیلات تبدیل شد و در سال ۱۴۰۰ نیز مطابق دستورالعمل صادره بانک مرکزی با عنوان طبقه بندی تسهیلات و مطالبات، مانده طلب از شرکتهای فرعی به طبقه مطالبات معوق منتقل و به میزان ۱۰ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال ذخیره برای آن شناسایی شد که در یادداشت شماره ۸-۱۴ صورت های مالی تلفیقی بانک (حسابرسی نشده) منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ افشاء و انتشار عمومی شده است.

همچنین خاطر نشان می‌شود تاکنون حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال از این مطالبات تعیین تکلیف شده و وصول مابقی مطالبات از شرکتهای فرعی بانک به همراه مطالبات غیرجاری سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، به صورت جدی در حال پیگیری است که نتایج آن در گزارشهای میان دوره ای و سالانه افشا خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: ذکر عنوان اختلاس به جهت حرکت خودجوش بانک و مدیریت جدید آن در شناسایی تخلفات و شفاف سازی و رفع مشکلات صحیح نبوده و تخلفات انجام شده در سنوات گذشته نیز از سوی نهادهای نظارتی تحت بررسی و پیگیری است.

پست بعدی

 مهندس بازرگان در درس ترمودینامیک از ۲۰ نمره به چمران ۲۲ داد / دلیل اختلاف شهید چمران با محمد غرضی چه بود ؟

ی ژوئن 26 , 2022
جماران نوشت : به مناسبت سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران، نشستی با عنوان «برای امروز ایران، کدام چمران؟» عصر روز گذشته(شنبه ۴ تیر ماه) با سخنرانی عباس ملکی، حسین علایی و محمدحسین پناهی در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000