قاچاق خنجری در کمر اقتصاد کشور است/ همکاری سیستماتیک دستگاه‌ها مانع قاچاق خواهد شد

اعتمادآنلاین|

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، در بازدید از شرکت دانش بنیان خوارزمی که به مناسبت هفته قوه قضاییه صورت گرفت، در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه تولید محصولات داخلی در اولویت هستند، گفت: گاهی محصولات داخلی کفایت نیاز داخل را می‌کند که در این شرایط واردات جنس مشابه خیانت به کشور و ملت به شمار می‌رود.

​به گزارش فارس، وی با بیان اینکه هر کارخانه‌ای با حضور تعداد زیادی کارگر می‌چرخد که معیشت خود را در گرو این شغل و حرفه می‌دانند، افزود: هر بخشی که تامین کننده نیازهای داخلی است اگر مشابه آن را بخواهند وارد کنند خیانت به نظام و کشور بوده و قاچاق محسوب می‌شود.

دادستان کل کشور یادآور شد: اگر تولید داخل نیازها را تامین نکند دولت با یک سری از ساز و کارها اجازه واردات محصول مشابه را خواهد داد.

وی با اشاره به موضوع قاچاق، تصریح کرد: قاچاق کالا کمر دولت و اقتصاد را می‌شکند به همین دلیل از همه مسؤولان ذیربط خواستاریم در این خصوص اقدام کنند و مقابله با قاچاق را در دستورکار خود قرار دهند.

منتظری در ادامه به تشکیل ستاد مقابله با کالای قاچاق اشاره کرد و یادآور شد: این ستاد در چند ماه اخیر فعالیت چشم‌گیری را داشته است، همچنین در خواست داریم دستگاه‌های زیرمجموعه نیز برای مقابله با قاچاق همکاری و هم افزایی داشته باشند.

این مقام مسؤول قاچاق را خنجری بر پیکره چرخه اقتصادی کشور قلمداد کرد و افزود: امیدواریم روزی را ببینیم که کشور در این زمینه پاک و بی نیاز باشد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه قوه قضاییه در ستاد مقابله با قاچاق نقش ایفا می‌کند، اضافه کرد: قاچاق‌های سازمان یافته توسط این مجموعه رصد، شناسایی و پیگیری می‌شود، قاچاق‌هایی که به صورت شبکه ای و سازمانی نیست از سوی سازمان تعزیرات حکومتی وابسته به دولت پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قاچاق سازمان یافته اعم از ارز، طلا و کالا در حوزه صلاحیت دستگاه قضایی است، ادامه داد: البته در مجموع به مقابله با قاچاق می‌پردازیم و همکاری و تعامل در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه ورود قاچاق از مبادی رسمی مسؤولین امر را موظف به پاسخگویی می‌کند، گفت: یکی از راه‌هایی که به صورت قاطع به مقابله با قاچاق منجر می‌شود این است که دستگاه‌های مربوطه به صورت سیستمی با هم در ارتباط باشند تا با اجتماع اطلاعات بتوانند ورود قاچاق را شناسایی و به مبارزه با آن بپردازند.

پست بعدی

میراث روحانی برای رئیسی؛ سود اوراق و خزانه پر

ش ژوئن 25 , 2022
آنچه به عنوان بدهی دولت در صورت‌های مالی بانک مرکزی طی سال‌های گذشته درج شده است، عمدتاَ ناشی از انتقال این ارقام به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی، آن هم در راستای تکلیف قانونی بوده، بدون اینکه استقراضی توسط دولت از بانک مرکزی صورت گرفته باشد. افزایشی که در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000